TH-D72 - tipy, triky a nalezene chyby

User avatar
OK1ALX
Posts: 558
Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Location: Hostovlice, JN79RU
Contact:

TH-D72 - tipy, triky a nalezene chyby

Post by OK1ALX »

Zkousel jste uz nekdo stahovat log z GPS a ulozit ho jako KML?

Ja ano a nedarilo se mi, porad se KML soubor v Google Earth zobrazoval podivne, jako jakesi cary kolem dokola cele zemekoule.... Trochu jsem patral po internetu a narazil jsem na zminku o tom, ze se nekde misto tecku ulozi carka, coz zpusobuje regionalni nastaveni operacniho systemu (u me konkretne Windows). Jinymi slovy, v NMEA logu je ulozens pozice ve formatu 5006,4974,N,1438,3223,E, namisto 5006.4974,N,1438.3223,E (vsimete si tecek a carek). Vysledek je takovy, ze ukladani primo v MCP soubor neulozi korektne, stejne tak jako jine konvertory z NMEA do KML.

Reseni je nasledujici, pred zapnutim programu MCP (Memory Control Program) od Kenwoodu si prepnete regionalni nastaveni systemu na English (United States). Pote spustte program, stahnete si data pomoci funkce "Read GPS Logger Data from the Transceiver". Otevrete GPS Logger, zvolte pozadovany soubor se zaznamem, kliknete Save, OK, vyberte typ souboru pro ulozeni (KML), zvolte jak se ma soubor jmenovat a kam se ma ulozit a je to. Nyni staci uz jen otevrit vytvoreny soubor v Google Earth.
Libor, OK1ALX
User avatar
OK1ALX
Posts: 558
Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Location: Hostovlice, JN79RU
Contact:

Re: TH-D72 - tipy a triky

Post by OK1ALX »

Vedeli jste, ze si muzete seznam stanic APRS zmensit a zobrazit tak napriklad cas prijeti majaku, nebo typ stanice a jestli ma v majaku frekvenci na kterou se da naladit?

Staci podrzet tlacitko list (na 1s) na klavesnici, seznam stanic se zmensi tak, ze je videt vice stanic na jedne "obrazovce" a vedle znacky se pak zobrazuji dalsi informace. Dalsim podrzenim tlacitka list se prepinaji dalsi typy zobrazeni.

P.S. toto je spise pro ty, co nectou manualy :) V manualu je tato moznost popsana ;)
Libor, OK1ALX
OK1COM
Posts: 306
Joined: Sun 08. Mar 2009 3:06:31
Location: Praha-Strašnice
Contact:

Re: TH-D72 - tipy a triky

Post by OK1COM »

vedeli :-)
a pred F₊LIST zobrazis DXy bud ty co vysilaji DIGIny nebo monitoring PR DX Clusteru.
OK1LOL
Administrátor

Re: TH-D72 - tipy a triky

Post by OK1LOL »

Jestli se nepletu tak tu jeste neni vlakno BUGy, takze mam dalsi bug. APRS ve VFO B, VFO A vypnute. Po znovuzapnuti stanice se objevi 144,800 ale uz neni zaple TNC a BCON. Overeno s Liborem, dela to i ta jeho.
OK1COM
Posts: 306
Joined: Sun 08. Mar 2009 3:06:31
Location: Praha-Strašnice
Contact:

Re: TH-D72 - tipy, triky a nalezene chyby

Post by OK1COM »

moje taky
ok1mx
Posts: 1077
Joined: Fri 06. Mar 2009 10:24:01
Jméno: Milan
Location: JN79TX
Contact:

Re: TH-D72 - tipy, triky a nalezene chyby

Post by ok1mx »

Dělá mi to taky. Jediná možnost je ho vypnout manuálně, pak se svévolné po zapnutí TNC v monobnadovém módu nekoná.
User avatar
OK1ALX
Posts: 558
Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Location: Hostovlice, JN79RU
Contact:

Re: TH-D72 - tipy, triky a nalezene chyby

Post by OK1ALX »

Dalsi zarez do pazby. Tuto chybu jiz popisoval Milan MX v tomto clanku: http://aprs.cz/index.php?option=com_con ... atid=35:hw odstavec "A nyní ke stinným stránkám." - problém GPS.

Jedna se o komplet "vytuhnuti" GPS, kdy na obrazovce se stavem GPS satelitu nezobrazuje ani pixel navic, krome zakladni grafiky.
Pomuze jen reset GPS pomoci vyjmuti baterie, ktera je umistena na hlavni desce s klavesnici, z druhe strany nez je displej. Pro jistotu jsem po vyjmuti baterie jeste zkratoval kontakty pro baterii.

Netusim co mohlo byt iniciatorem tohoto problemu. APRS jiz od pocatku pouzivam na VFO B a ostatni frekvence na VFO A. Tedy i problematicke kmitocty ze 70cm bandu, ktere by pri pouziti na VFO B rasily prijem GPS, jak popisuje ve zminenem clanku Milan.
Stanici jsem v konfiguraci VFO A - 70cm sdileny kmitocet, VFO B - APRS, pouzival bez problemu cely patecni vecer, cele sobotni dopoledne. Potom jsem si na chvili prepnul na Bcku prijem AIR bandu a po prepnuti zpet na APRS kmitocet, zapnuti TNC se jiz GPS nechytla, ani nic neukazovala.
Nevim jestli mohlo byt iniciatorem to, ze jsem prepnul na AIR band, vypnul GPS, majak a TNC (v tomto poradi), nebo to, ze jsem stal u auta, kde plnym vykonem obcas vysilala TM-D710ka, ci souhra vice okolnosti, ale jak jsem jiz napsal, pomohlo jen vyjmuti zminene baterie na desce uvnitr stanice. Zkousel jsem samozrejme u uplny reset radia, sundani akumulatoru, ale to nepomohlo.

V kazdem pripade doufam, ze se nebude jednat o castejsi jev, protoze predstava castejsiho rozebirani stanice se mi vubec nezamlouva, i kdyz se nejedna o tak slozitou operaci.
Libor, OK1ALX
OK1COM
Posts: 306
Joined: Sun 08. Mar 2009 3:06:31
Location: Praha-Strašnice
Contact:

Re: TH-D72 - tipy, triky a nalezene chyby

Post by OK1COM »

dasli bug: Po uplnem vybiti baterky, kdyz se stanice sama vypne, se pak po zapojeni do nabijecky po chvili necekane sama zapne. To je docela neprijemne, kdyz ma clovek odpojenou antenu a zapnute aprs. Da to do nabijecky a po par minutach se stanice sama zapne a zacne vysilat. (zda se, ze konec prezil)
ok1djo
Posts: 143
Joined: Tue 28. Apr 2009 9:29:13
Jméno: Martin
Location: Praha, JO70DB Jméno: Martin
Contact:

Re: TH-D72 - tipy, triky a nalezene chyby

Post by ok1djo »

Podobne se chova i D7, klesne-li napeti baterie pod kritickou mez, stanice se vypne, pri zvyseni napeti se stanice zpet zapne - stav stanice (off/on) je zrejme nekde v eepromce ci kde, "vypinac" je jen kontakt k mikroprocesoru.
(to znamena, ze pri temer vybitych baterkach se stanice vypne, tim klesne odber, tim se zvysi napeti, proto se stanice zapne, zatizi baterku, te klesne napeti, stanice se vypne - stale dokola, nez se baterka vymlati natolik, ze stanice zustane vypnuta - pri takovemhle cyklovani obcas nestihne ani zareagovat na off tlacitko a jedine rozumne je vytrhnout baterku ze zad :) ).
D72 je napajena LiOn (nebo LiPo, nema ji), tam je mozne, ze se stanice vypne proto, ze zareaguje ochranny obvod baterie, ktery celou baterii odpoji, pro zabraneni podvybiti clanku. Ten se opet zapne, kdyz napeti na baterii dostatecne vzroste - nabijecka by tak ale musela mit pristup primo na piny baterie.
Mozna by stalo za to zvazit upravu vypinani na mechanicky kontakt, prerusujici napajeci cestu? Ugly hack, ale tomuhle by zrejme pomohl ...
User avatar
OK1ALX
Posts: 558
Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Location: Hostovlice, JN79RU
Contact:

Re: TH-D72 - tipy, triky a nalezene chyby

Post by OK1ALX »

take jsem narazil na dalsi vec.

Mam v seznamu stanici s nejakym commentem v majaku, pokud ale tato stanice prestane tento comment vysilat a posila prazdny majak jen s pozici a ostatnimi nezbytnymi daty. Zobrazuje se porad posledni prijaty comment teto stanice.
Tzn. pokud stanice ma nastavene vysilani commentu napriklad kazdy treti majak, pak se v TH-D72 ukazuje porad stejny text. Zde se da rict ze to je spise prinos. Ale pokud stanice posila v commentu treba i frekvenci na ktere posloucha a z nejakeho duvodu tut frekvenci prestane vysilat (prejde mimo AMA band, nebo proste uz nechce aby byla frekvence videt), tak se v TH-D72 stale zobrazuje jiz neaktualni frekvence ...


Jinak to s tim cyklovanim pri vybite baterce dela TH-D7, TH-D72 uz to nedela, ta se vypne a dokud se asi nezvysi napeti, tak to zapnout nejde. Presne tak jak to pise Martin DJO.
Libor, OK1ALX
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests