Začátky v APRS

Post Reply
ivo76
Posts: 12
Joined: Mon 13. Apr 2009 21:06:28
Contact:

Začátky v APRS

Post by ivo76 »

Ahoj,

Mám několik měsíců Yaesu VX-8R a před několika dny jsem si pořídil originál GPS do externího mikrofonu. Vše jsem si nastavil podle návodu a různých informací na netu, nastavil 144,800 Mhz na pásmu B, připojil GPS a kliknutím na "Station list" jsem očekával příjem seznamu stanic. Slyšel jsem sice krátké pakety ale jinak nic. Protože jsem nováček rád bych načerpal rady moudřejších a znalých provozu APRS k osvětlení pojmů a mých chabých znalostí. QTH mám v Přerově (JN89RL) a vidím na převaděč na Holém kopci. Nikde jsem nenašel info, kde je na Moravě, nebo vůbec v ČR digipeater, který bych mohl použít. Kdo poradí, jak vše zprovoznit - zatím jen pro sledování provozu, abych neudělal v éteru zmatek.
Díky za rady.

Ivo
ok2xdu
Posts: 151
Joined: Fri 06. Mar 2009 20:28:21
Location: Ondratice, JN89MI
Contact:

Re: Začátky v APRS

Post by ok2xdu »

Zkus se podivat sem :http://aprs.fi/?lat=49.3632&lng=17.0603 ... range=3600. V Prerove bys mel slyset OK2ULQ-3 mozna i OK2ULQ-2 nebo OK2XDU-1. S VX-8 TI neporadim, to spis nekdo kdo ji ma.
J.
ok2bkr
Posts: 53
Joined: Fri 03. Apr 2009 10:01:00
Location: Brno
Contact:

Re: Začátky v APRS

Post by ok2bkr »

ivo76 wrote: Vše jsem si nastavil podle návodu a různých informací na netu, nastavil 144,800 Mhz na pásmu B, připojil GPS a kliknutím na "Station list" jsem očekával příjem seznamu stanic. Slyšel jsem sice krátké pakety ale jinak nic.
Ahoj,
v menu pro APRS musíš zapnout modem, a to by pro "poslech" mělo stačit.
Rozjezd APRS je každopádně detailně popsán v manuálu krok za krokem.
VX8 je docela složitá a bez manuálu to zpočátku jde těžko.
J.
Jirka / Brno
ivo76
Posts: 12
Joined: Mon 13. Apr 2009 21:06:28
Contact:

Re: Začátky v APRS

Post by ivo76 »

Ahoj Jirko, a jak se modem zapíná? V APRS menu 4 "APRS MODEM" jsem si nastavil 1200bps. Ještě něco jiného musím zapnout?

Ivo
ok2bkr
Posts: 53