Page 1 of 1

OT2m a vysílání objektů

Posted: Mon 24. Aug 2009 13:03:41
by OK2ZDL
Poprosil bych o pomoc někoho, kdo již konfiguroval OT2m pro vysílání objektů, např. převaděčů. Nemám s programováním žádné (=nula) zkušenosti, mohl by mi prosím někdo poslat třeba ukázku scriptu na vysílání objektu převaděče? Abych se mohl něčeho chytit. Díky moc.
Honza

Re: OT2m a vysílání objektů

Posted: Mon 24. Aug 2009 13:30:56
by ok1mx
Pokusím se večer někde najít konfigurák, ve kterém jsem vysílání objektů prokopl. Každopádně ho určitě mají kluci z KKL-2 (TPG, TPF), kteří mají to moje původní OT2m, kde vytvořený script byl. Dělá se to v tom script editoru, je to celkem jednoduché, ale má to takovou zvláštní logiku při zadávání.

Re: OT2m a vysílání objektů

Posted: Mon 24. Aug 2009 20:49:56
by ok1mx
Máš kliku.... našel jsem to. Je to na principu triviálního programovacího jazyka. Zkusím to velmi zjednodušeně popsat...
Begin script - začátek programu
On Second - každou sekundu udělej:
Increment counter 1- inkrementuj hodnotu v counteru 1
If Counter 1= 15 Jestliže je velkost counteru 1 rovno 15, (to znamená 15s po zapnutí, a také 15s po uplnynutí načtení counteru 1 do maximální hodnoty, dle příkladu z obrázku je to 1200s. Prakticky to znamená, že maják 145,600 se bude vysílat v 15 sekundě 1200 sekundového cyklu.
Exec "Beacon; 145.600 * 111......... (dál u6 je text který se vysílá)
End Block (konec smyčky, když nevyhovuje podmínka IF)
If Counter 1= 300 Jestliže je velkost counteru 1 rovno 300, (Prakticky to znamená, že maják 145,700 se bude vysílat v 300 sekundě 1200 sekundového cyklu.
Exec "Beacon; 145.700 * 111......... (dál u6 je text který se vysílá)
End Block
.
.
a tak dále až pak:
Set Counter 1 = 0 - nastav hodnotu v counteru 1 na 0
End Block
End Script

To je celé, žádná věda. Nejsem si jist, ale mám takový matný dojem, že když byla zapnuta teplota a napětí nebo telemetrie v základnám menu, tak to nějak zlobilo... raději to zkuste.

Re: OT2m a vysílání objektů

Posted: Thu 27. Aug 2009 16:07:06
by OK2ZDL
Tak jsem s tím laboroval, ale nějak se nezadařilo, napoprvé, sice vše to udělá jak má, ale místo označení objektu např. 438.850PA je tam OK2ZDL-2 a není to jako objekt ale jako normální stanice. Podle obrázku to cca souhlasí, akorát je mi divný ten středník že není hned za Beacon, ale až za mezerou před kmitočtem.

Re: OT2m a vysílání objektů

Posted: Tue 01. Sep 2009 7:23:31
by ok2ila
Zatím ještě nejsem majitel OT2M, tak to nemám pořádně nastudováno, ale tahle možnost psaní skriptů se mi moc líbí. Chtěl jsem se zeptat, jestli jde pomocí skriptu přepnout profil. Jde mi o to, že by běžel jako Digi a jednou za 10 min se přepl do režimu WX (změnil SSID a ikonu), načetl data z WX stanice a odvysílal. Pak by se opět přepl do režimu Digi. Protože poběží na baterie, budu rád za každý ušetřený aktivní prvek.
A ještě jeden dotaz. Trochu jsem koukal na ten manuál ke skriptování a u příkazu Exec se píše varování, že pokud se provádí příkazy měnící konfiguraci a tedy zapisuje do Flash, má se dávat bacha, ať se něco nepodělá a nezapisuje furt dokola kvůli životnosti Flashky. To je celkem logické. Ale jak mám vědět, které příkazy to přesně jsou? Nikde to u nich popsané není... Kdyby totiž třeba ten skript něco zapisoval co 10 minut, tak za 2 roky je flashka na konci garantovaného života.
Vůbec mi ten manuál nepříjde moc podrobný. V jednom příkladu je třeba použit příkaz write pro výpis na port nebo do APRS message. Popis takového příkazu jsem nenašel nikde. Nebo někdo víte o nějakém lepším manuálu?
Díky

Re: OT2m a vysílání objektů

Posted: Tue 01. Sep 2009 8:03:37
by ok1mx
No, vím, že tady je každá rada drahá, protože dokumentace je dost bídná. Ohledně scriptingu jsem používal jen tuto stránku: http://wiki.argentdata.com/index.php?title=Scripting.
Když jsem nedokázal ani pomocí toho dojít k cíli napsal jsem Scottovi N1VG a obratem mi ochotně poradil. (chce to ale s rozumem a brát tuto možnost jako poslední instanci, abychom ho jako OK nenasrali, protože se ptáme jestli je červenej + nebo mínus) email na něj je: scott "uzenáč" argentdata.com

Re: OT2m a vysílání objektů

Posted: Tue 01. Sep 2009 8:14:50
by ok2ila
No, myslím, že tyhle dotazy nejsou z kategorie barviček kabelů, ale radši to zkouším napřed tady. V ruce jsem to ještě neměl a přehlídnout se může každý...Ale až si s tím pohraju, asi se ho poptám - dík za kontakt. Pokud už něco tak šikovného prodává, měl by vědět, že základ je dobrá dokumentace.

Re: OT2m a vysílání objektů

Posted: Tue 01. Sep 2009 10:23:15
by ok1mx
ok2ila wrote:No, myslím, že tyhle dotazy nejsou z kategorie barviček kabelů, ale radši to zkouším napřed tady. V ruce jsem to ještě neměl a přehlídnout se může každý...Ale až si s tím pohraju, asi se ho poptám - dík za kontakt. Pokud už něco tak šikovného prodává, měl by vědět, že základ je dobrá dokumentace.
Prosimtě, s těma barvičkama jsem neměl na mysli nikoho konkrétního, natožpak Tebe, jen, když zde uvádím odkaz na jeho email, cítil jsem povinnost upozornit na to, aby se Scott kontaktoval jen v případě že selžou všechny jiné možnosti. Asi to znáš sám... mnoho lidí se nejdřív ptá, aniž by vyvinulo sebemenší úsilí si nejdřív nastudovat manuál a pogooglit. (občas mám strašný nutkání někomu poslat tento odkaz: http://www.taksitokurvavygoogluj.cz/ :lol: (ještě jsem to neudělal ;) ) S tou dokumentací máš pravdu, není nic moc, ale zaplať panbůh aspoň za to.

Re: OT2m a vysílání objektů

Posted: Mon 28. Sep 2009 21:32:45
by ok2ila
Mám dotaz: jak se ten skript uloží? Napsal jsem nějaký skript, ukončil jsem editor OK (měl jsem zaškrtnuté Enable script engine) a pak dal normálně WRITE. Ještě jsem celé nastavení uložil do externího souboru. KDyž jsem spustil program znovu a vlezl do toho editoru, ten můj kód tam není. A není ani když si v offline režimu otevřu ten svůj soubor... Dělám něco špatně?

EDIT: po dalším spuštění programu se skript objevil, tak to asi byla jen nějaká indispozice. Stále se mi ale nezobrazuje po offline načtení ze souboru.