Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Uživatelská strana APRS, např. modemy, rádia, pokrytí, SW, aprs.fi,
OK1MX
Příspěvky: 1077
Registrován: pát 06. bře 2009 10:24:01
Jméno: Milan
Bydliště: JN79TX
Kontaktovat uživatele:

Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od OK1MX » ned 20. lis 2011 18:41:40

Dříve než se na nás (ALF, ALX a MX) budou létat hromy a blesky si dovolím popsat test, který dnes probíhal.

Díky OK1ALF se nám podařilo získat možnost namontovat tracker do rally speciálu Mitsubishi (4X4 výkon cca 300k), podrobnosti možná později. Cílem pokusů bylo:

- Zjistit, jak se zachová APRS včetně aprs.fi při brutální kadenci posílání majáků
- Ověřit v prostoru reálné RZ při rychlostech okolo 170km/h propustnost a ztrátovost rámců
- Zjistit reálné chování "potuněného" smart beaconingu
- Ověřit chování sestavy, spolehlivost a užitečnost dat pro závodní team
- a další co se namane

V autě byla OT2 + bendix LMH, magnetka - první problém nastal hned při instalaci, karoserie je hliníková a magnetka nechtěla mrcha na střeše držet. Byla tedy umístěná na zadní víko kufru před spoiler. Pro pokusy se jako telemterická data posílalo napětí palubní sítě a teplota, (v první části se měřila teplota v boxu APRS, v druhé části pak teplota výstupního vzduchu za chladičem). V depu byla TH-D7 v kiss + NTB s AGWPE a data se zobrazovala přímo na NTB včetně logování. Mezi tím se průběžně sledovalo aprs.fi a kontrolovalo se, zda nedochází k nějakým anomáliím.

Pravděpodobně s Liborem a Jirkou připravíme nějaký článek včetně fotek na aprs.cz, až rozmrzneme a zpracujeme zalogovaná data. Tímto bych chtěl ostatní poprosit, jestli zaregistrovali dneska t.j. 20.11.2010 od cca 11:00 do 15:00 nějaké anomálie v chování DIGI, aby to sem napsali. Testy probíhaly pod značkou OK1ALX-8.
Uživatelský avatar
OK1TEB
Příspěvky: 161
Registrován: stř 25. bře 2009 23:01:56
Jméno: Pavel
Bydliště: JO70MQ - Proseč p/J
Kontaktovat uživatele:

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od OK1TEB » pon 21. lis 2011 23:31:49

Čau,
no všiml jsem si vás tady včera, však jste byli nedaleko. Jedinou anomálii, co jsem zaznamenal, byl OK1ALX-8 se symbolem chodce a rychlostí běhu 176 km/h, což mě přišlo celkem podezřelé :D . No teď mi je to jasné, Mitsubishi je holt Mitsubishi :) . Dle zdrojových dat auto vysílalo data každých cca 6 sekund. Je to zajímavý pokus. A evidentně se data přenášela v pohodě, ztrátovost moc nevidím.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|| Pavel ||
Uživatelský avatar
OK1ALX
Příspěvky: 549
Registrován: pon 09. bře 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Bydliště: Praha, JO70FB
Kontaktovat uživatele:

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od OK1ALX » úte 22. lis 2011 0:23:10

jen pro zajimavost, takhle nejak to vypadalo "po akci" na mape :) http://aprs.fi/?call=a%2FOK1ALX-8&dt=13 ... 3600&_s=sd

par fotek:
IMG_7016.JPG
IMG_7019.JPG
IMG_7020.JPG
IMG_7021.JPG
DSCF2206_resize.JPG
DSCF2207_resize.JPG
DSCF2211_resize.JPG
Libor, OK1ALX
Uživatelský avatar
OK1ALX
Příspěvky: 549
Registrován: pon 09. bře 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Bydliště: Praha, JO70FB
Kontaktovat uživatele:

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od OK1ALX » pát 02. pro 2011 23:13:13

Zitra, tj. 3.12.2011 bude probihat dalsi test, tentokrat ostry pri zavode. Zavod se kona v oblasti Karlik-Roblin a na Chuchelskem zavodisti. Program lze najit zde: http://www.prazskyrallysprint.cz

APRS tracker OT2 je namontovan v Mitsubishi Lancer Evo IX. Pojede pod znackou OK1ALX-8. Budeme opet testovat vysokou cetnost vysilani majaku, vysilani zakladnich telemetrickych dat ktere umoznuje OT2 (teplota, napeti baterie, presnost GPS).

"Hlavni" stan budeme mit v Chuchli v servisni zone. Kdo budete mit chut, prijde se podivat, budeme tam s OK1ALF jiz cca od 7:00. Na poslechu na 433.500, popripade OK0BN ci OK0BNH, viz. majak OK1ALX-7.

Vse lze sledovat pomoci tohoto linku: http://aprs.fi/?lat=49.9690&lng=14.2970 ... a&others=1
Popripade samotne auto: http://aprs.fi/?call=a%2FOK1ALX-8&mt=hy ... 5200&_s=mb
Libor, OK1ALX
Uživatelský avatar
OK1ALX
Příspěvky: 549
Registrován: pon 09. bře 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Bydliště: Praha, JO70FB
Kontaktovat uživatele:

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od OK1ALX » ned 11. pro 2011 23:40:45

Vysledky testovani

Data z prvniho testovani:

Graf Rychlosti
test2_rychlost.png
Graf teploty
test2_teplota.png
Graf napeti
test2_napeti.png
Graf nadmorske vysky
test2_vyska.png

udaje z druheho testovani pri Prazskem RallySprintu:

Celkovy pohled na situaci behem celeho dne
test2_celkovy pohled.jpg
Samotna eRZeta 1 a 2
test2_RZ1-2_1.jpg
eRZeta 6 a 7 na Chuchelskem zavodisti
test2_RZ6-7_1.jpg
Graf rychlosti
test2_rychlost.png
Graf teploty
test2_teplota.png
Graf napeti
test2_napeti.png
Graf nadmorske vysky, jeji vysilani bylo posleze vypnuto
test2_vyska.png
Přílohy
test1_vyska.png
test1_teplota.png
test1_rychlost.png
test1_napeti.png
Libor, OK1ALX
Uživatelský avatar
OK1ALX
Příspěvky: 549
Registrován: pon 09. bře 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Bydliště: Praha, JO70FB
Kontaktovat uživatele:

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od OK1ALX » ned 11. pro 2011 23:57:09

jeste par foto primo z akce:
Příprava01.jpg
Příprava02.jpg
Příprava07.jpg
Rally03.jpg
Rally05.jpg
Rally06.jpg
Rally18.jpg
Rally19.jpg
Libor, OK1ALX
Uživatelský avatar
OK1ALF
Příspěvky: 40
Registrován: čtv 15. zář 2011 7:37:45
Jméno: Jirka
Bydliště: JO70VA

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od OK1ALF » pon 12. pro 2011 8:45:34

Při sobotním testování na Pražském rallysprintu jsme hned využili APRS v praxi. Na RZ3 (5x okruh na závodišti) došlo po jednom doskoku k utržení gumových závěsů výfuku a výfuk spadl do kevlarového krytu spodku vozu. Kevlar se rozpálil a začal doutnat. Na horizontu, na který jsme viděli, to vypadalo, jakoby spodek auta hořel (kevlar byl rozžhavený, že svítil). Auto v klidu dojelo RZ a vyjelo ze závodiště. Mechanici chtěli obíhat celé závodiště a hledat auto, ale stačilo se podívat do mapy a přesně věděli kam jít, kde auto stojí :)
Jirka, OK1ALF
Uživatelský avatar
ok2uec
Příspěvky: 100
Registrován: pon 24. kvě 2010 23:18:21
Jméno: Martin
Bydliště: Inferno ->JN89OD
Kontaktovat uživatele:

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od ok2uec » stř 08. úno 2012 12:31:21

Celej pokus se mě libí, akorát mě zarazilo magnetka při 170km/h ? není to trošičku nebezpečné?
Jinak pěkné celé ..jen tak dál :)
Nikdy nemůžete vyhrát hádku s blbcem, nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Uživatelský avatar
OK1ALF
Příspěvky: 40
Registrován: čtv 15. zář 2011 7:37:45
Jméno: Jirka
Bydliště: JO70VA

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od OK1ALF » čtv 09. úno 2012 19:56:01

Vzhledem k tomu, že jsme auto dostali k dispozici vždy těsně před akcí, tak jsme to řešili magnetkou. První test proběhl tak, že jsme auto viděli až v den konání testu a pro druhý test jsme montovali sice večer předem, ale také narychlo. Pokaždé se jednalo o jiné auto a podmínkou bylo žádné vrtání, či jiné poškození.
Magnetka měla pořádný magnet a za celou dobu se ani nehla :D
Pokud by se jednalo o nějakou trvalejší akci, tak by se pochopitelně volila jiná anténa, tady to bylo pouze pro zkoušení, tzn. namontovat / vymontovat a nic dál :cry:
Pro letošní sezónu bychom chtěli pokračovat, ale zatím není nic dohodnuto....
Jirka, OK1ALF
Uživatelský avatar
ok2uec
Příspěvky: 100
Registrován: pon 24. kvě 2010 23:18:21
Jméno: Martin
Bydliště: Inferno ->JN89OD
Kontaktovat uživatele:

Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu

Příspěvek od ok2uec » čtv 09. úno 2012 20:53:19

OK1ALF píše:Vzhledem k tomu, že jsme auto dostali k dispozici vždy těsně před akcí, tak jsme to řešili magnetkou. První test proběhl tak, že jsme auto viděli až v den konání testu a pro druhý test jsme montovali sice večer předem, ale také narychlo. Pokaždé se jednalo o jiné auto a podmínkou bylo žádné vrtání, či jiné poškození.
Magnetka měla pořádný magnet a za celou dobu se ani nehla :D
Pokud by se jednalo o nějakou trvalejší akci, tak by se pochopitelně volila jiná anténa, tady to bylo pouze pro zkoušení, tzn. namontovat / vymontovat a nic dál :cry:
Pro letošní sezónu bychom chtěli pokračovat, ale zatím není nic dohodnuto....

TTJ, ale každopádně pěkné :)
Nikdy nemůžete vyhrát hádku s blbcem, nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Odpovědět