Multi vysílání -z letadla

Uživatelská strana APRS, např. modemy, rádia, pokrytí, SW, aprs.fi,
ok1mx
Posts: 1077
Joined: Fri 06. Mar 2009 10:24:01
Jméno: Milan
Location: JN79TX
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by ok1mx »

ok1gld wrote:Podmienky API sme čítali a problém s taháním dat není. Nechápeme vaši nevraživost. Myslím, že naše snaha využívat APRS legálně (viz absolvované zkoušky) a ku prosměchu amatérské, nekomerční plachtařské soutěže je zjevná a netřeba nás obviňovat z nekalostí.
Přiznáváme chybu a zítra nastavíme wide off. Věříme, že nám zachováte přízeň.
Za plachtaře z Frýdlantu
Rosťa Stryk
Bez ohledu na to, jaké problémy jsi způsobil APRS systému, myslím, že jsi sebe i pořadatele navezl do pěkného problému. Kdyby ses řádně připravil na zkoušky a prostudoval sis zákony související s ARS, bylo by Ti jasné, že účel, kvůli kterému sis koncesi pořizoval a kvůli kterému jste zakoupili radiostanice není schůdný. Vzhledem k tomu že je vše v logách, na WEBu se tím ještě chlubíte, důkazní nouzí odpovědný orgán trpět nebude. Mimo jiné jsi porušil VYHLÁŠKu 156/2005 Sb a to v § 1. odst. a), §8. odst. 1. a 2. dále pak VYHLÁŠKA 155/2005 Sb. §1 odst. j,. Jelikož jde o veřejnou akci, pořadatel se může těšit za porušení výše uvedených bodů na pokutu 1 500 000,- a to neuvažuji o tom, že je možná žaloba ze strany provozovatelů aprs.fi kde je jasně dáno, že to nesmí být provozováno ke komerčním účelům (zvýšení atraktivity pro diváky je komerční účel) a pak BOBa W4APR, který má pro APRS a AX25 protokol tuto podmínku také, resp. jsou tam jisté výjimky, ale nepředpokládám, žes ho kontaktoval a nezaplatil jsi mu nic.

Suma sumárum, myslím, že jsi toho za svou radioamatérskou kariéru již zvládl dost. Amatérská služba ve smyslu zákona není cochcárna platí pro ní zákony a pravidla, která amatéři ctí. ČTÚ poskytuje kmitočty pro komerční využití a nechává si za ně dobře zaplatit, z tohoto pohledu je velmi citlivý na finanční únik který plyne z neoprávněného používání kmitočtového spektra. Předpokládám, že na Vaší akci, je-li tam provozována reprodukovaná hudba také platíte poplatek OSA a nepřijde Vám to divné. Buď si jist, že jestli tam "ouřad" přijede, nebude se zajímat pouze o těch Tvých 5 vysílaček, ale zkontroluje dokumentace od palubních radiostanic, radiostanici na INFu, o tom jestli tam náhodou někdo nepobíhá s ručkou na AIR kmitočtech (jejichž použití je v ČR v podstatě ilegální) o tom, zda piloti, věžník mají platné osvědčení, a není vyloučené, že tam neudělá šťáru následně i OSA, hygiena a následně finančák. Oni takovéto akce milují, protože vědí, že vždycky něco najdou.

Toto nemá nic společného s nevraživostí, ale tady jde o prokazatelné porušení zákonů. To že kanibalizuješ něco, na čem jsi se nijak nepodílel a sabotuješ doporučení, která by alespoň částečně docílila toho, abys "nevyčníval z davu" jen může uspíšit další vývoj situace.

73 Milan
OK2HF
Posts: 5
Joined: Sun 08. Jul 2012 16:01:40
Jméno: Petr
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by OK2HF »

Záznam tratě větroně pomocí ADS-B:
http://cqdx.over.cz/adsb/

Kromě Smode odpovídače na palubě je potřeba přijímač SBS-1 nazemi.

Image
User avatar
ok2jkd
Posts: 255
Joined: Sat 28. Mar 2009 20:27:11
Location: Ostrava
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by ok2jkd »

To je zvlastni, v Holicich 1MX se strasnou vervou propagoval jak by si predstavoval vysilani integrovanych slozek v APRS, (mereni hladin pri povodnich, hlidani teplot pri lesnich pozarech atd. atd.) A tady mu strasne vadi par vetronaru, kteri si tu par dni budou vysilat, vyhrozuje tady CTU a kdesi cosi.

Prosim te eMXi, vzpamatuj se a prestan si tu hrat na boha APRS. Podivej se, kolik tady na severni morave vysila stanic. Ty kecy co tu pises se uz fakt nedaly cist. O co ti jde? Co se ohanis nejakym aprs.fi? Ze tam zasirate mapu nejakyma bleskama, to vam nevadi? Kdo asi to tak asi sleduje, co? Zkus se taky podivat nekdy na aprs.fi za hranice CR a podivej se, co je v zahranici posilaji vsechno za objekty a v jakem mnozstvi. A ty se vztekas nad 6-ti vetroni v CR?

Prosim te a jeste eMXi, nebud najivni o nejakych iluzi s CTU a ASMKS. Ti maji na starosti jine veci nez se hrabat v kmitoctovem spektru ARS. Jestli si myslis, ze kdyz odhalili nejakeho piskace z OK0C, ze se budou zabyvat nejakym digi provozem? Ano budou, az si jim budes napr. ty stezovat. A povaha "ruseni" nebo "zatezovani site", jakozto APRS vlastne ani sit neni, bude na dlouhodobe neunosne mire, tak pak mozna zasahnou. Tve nazory zacinaji byt trochu narcisticke, tak se trochu krot. Vyhrozovanim a utoky toho moc nedokazes, akorad naseres par lidi, a zbytecne ze sebe delas saska.
OK1LOL
Administrátor

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by OK1LOL »

ok2jkd wrote:To je zvlastni, v Holicich 1MX se strasnou vervou propagoval jak by si predstavoval vysilani integrovanych slozek v APRS, (mereni hladin pri povodnich, hlidani teplot pri lesnich pozarech atd. atd.) A tady mu strasne vadi par vetronaru, kteri si tu par dni budou vysilat, vyhrozuje tady CTU a kdesi cosi.

Prosim te eMXi, vzpamatuj se a prestan si tu hrat na boha APRS. Podivej se, kolik tady na severni morave vysila stanic. Ty kecy co tu pises se uz fakt nedaly cist. O co ti jde? Co se ohanis nejakym aprs.fi? Ze tam zasirate mapu nejakyma bleskama, to vam nevadi? Kdo asi to tak asi sleduje, co? Zkus se taky podivat nekdy na aprs.fi za hranice CR a podivej se, co je v zahranici posilaji vsechno za objekty a v jakem mnozstvi. A ty se vztekas nad 6-ti vetroni v CR?

Prosim te a jeste eMXi, nebud najivni o nejakych iluzi s CTU a ASMKS. Ti maji na starosti jine veci nez se hrabat v kmitoctovem spektru ARS. Jestli si myslis, ze kdyz odhalili nejakeho piskace z OK0C, ze se budou zabyvat nejakym digi provozem? Ano budou, az si jim budes napr. ty stezovat. A povaha "ruseni" nebo "zatezovani site", jakozto APRS vlastne ani sit neni, bude na dlouhodobe neunosne mire, tak pak mozna zasahnou. Tve nazory zacinaji byt trochu narcisticke, tak se trochu krot. Vyhrozovanim a utoky toho moc nedokazes, akorad naseres par lidi, a zbytecne ze sebe delas saska.
Prijde mi ponekud zvlastni ze si nekdo udela koncesi 14 dni nato koupi sedm rucek a zacne vymyslet podobnou akci. Je sice pekne ze se zepta na radu, ale dle reakce to byla jen formalita ;-)
Skoda ze take neziju v regionu kde je dvaapul radioamatera abych si mohl delat co se mi zamane. A srovnavat prinos blesku s nejakou leteckou akci je jaksi uplne mimo misu. Kdyz vysilam z kopce neni k zahozeni vedet jak daleko je bourka, coz se jaksi neda rict o nejakych vetronich.
ok1mx
Posts: 1077
Joined: Fri 06. Mar 2009 10:24:01
Jméno: Milan
Location: JN79TX
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by ok1mx »

Víš, než tady začneš propagovat a omlouvat komerční využívání amatérských pásem, přečti si alespoň základy o tom, k čemu APRS bylo vyvinuto, pro jaký účel a pro jaké uživatele má sloužit. Pomoc při mimořádných událostech (IZS) kde RADIOAMATÉŘI vytvořili systém, který může pomáhat ostatním je asi něco trošku jiného, než když si ve vidině úspory peněz někdo udělá koncesi a dělá atraktivní komerční akci. (Lze to řešit i legálně, nechť si do letadel dají odpovídače, koupí jeden
http://www.kinetic-avionics.com/sbs-1.php
- ale takto je to levnější, že?) Ty ten rozdíl nevidíš?

Ale i kdyby... nevím jestli jsi sledoval jak APRS vypadalo ten první den. Díky ignoraci toho, co bylo doporučeno byl na 144.800 v podstatě kolaps. (chápu, že Ti kteří zvládnou pouze sledovat podrobnosti na APRS.FI a nikdy neměli puštěný modem a rádio si toho moc všimnout nemůžou) A o tom, že se to dotklo provozu krom OK ještě dalších tří států ani nemluvím. Bohužel jako šašek působíš Ty, protože zjevně nechápeš jak APRS vlastně funguje a nedokážeš si představit, že nesmyslně nastavená cesta, interval 30s x 6 stanic a výška 3000m zásadně přesahuje region nevytížené Moravy.

Nevím, proč si tady tak honíš ego a na koho se snažíš udělat dojem. Amatérské kmitočty prostě pro komerční provoz nejsou určené. To že je takto někdo chce používat je věc jedna, riziko postihu nese on, ale pakliže tímto provozem ještě zneužívá a decimuje infrastrukturu, na které nemá žádnou zásluhu je moment, který se mi hrubě nelíbí, nesouhlasím s ním a budu proti takovému přístupu bojovat ať se Ti to líbí nebo nelíbí. Asi toho patrně pamatuji více než Ty a pojmy jako HAMSPIRIT mi ještě něco říkají.

p.s. pro ostatní doplním informaci, která zde ve fóru neproběhla:
V pátek jsem měl asi hodinový rozhovor s náčelníkem letiště. Mimo to, že jsem ho obeznámil se situací a širšími souvislostmi (o kterých měl relativně mlhavé informace ) jsme se dohodli na tom, že pakliže od soboty upraví cesty a omezí majáky na min. 60s (viz. první doporučení) nebudu činit žádné aktivní kroky. V neděli to opravdu takto přenastavili a situace se na 144.800 relativně uklidnila. (ach jo, proč to neudělal hned ten první den?) Zároveň jsem mu nabídl že do pořádání další akce vymyslíme způsob, jak docílit toho, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Technicky to řešitelné je, (viz. návrh o několik příspěvků výše), ale největší problém se přesouvá spíše do legislativní a licenční polohy, (využití HAM pásem, protokolu AX25, aprs.fi, google mapových podkladů, právní definice co je a není komerční využití....) Toto si musí Aeroklub zvážit sám, jaká je pravděpodobnost a zda-li jim to stojí za riziko nebo ne. Zákony může vykládat pouze soud a názory nějakého JKD jsou k prdu. Dojde-li na lámání chleba toho 1 500 000,- určitě nedá. O tom, že to ČTÚ nezajímá... možná, leč byl jsem přítomen na letišti, kde se o jednom víkendu zjevili a vybrali celkem dost peněz. Začalo to kontrolou dokumentace, na RDST AK, přes kontrolu stanic a papírů v letadlech až po to, že každý kdo v tu dobu přistával nebo odlétal musel předložit doklady o platném průkazu radiotelefonisty. Hoši nejsou blbí, nějaké to vybavení také mají a toho že z éra vysílá ještě něco navíc pravděpodobně nepřehlédnou.
User avatar
ok2jkd
Posts: 255
Joined: Sat 28. Mar 2009 20:27:11
Location: Ostrava
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by ok2jkd »

eMXi prosim te, na 144.800 jsem denne, hlavne ted v lete kdyz jsem casto venku, obcas tam vyslu polohu, od letiste ve Frydlante jsem asi 40km, a Kubankov cca 25km , nevsiml jsem si, ze by tam by tam byl v te dobe nejak zvyseny provoz. Ja netvrdim, ze to co dela GLD je zrovna ciste, a ukaz mi, kde v mem prispevku nekde vykladam nejaky zakon nebo vyhlasku.
Nikoho nepropaguju a s nejakou akci na letisti Frydlant nejsem vubec jakkoliv spjat. Byl jsem jen na tohle vlakno upozornen ,neb na hamradio jinak nejak moc nechodim, ale to co jsem si tu od tebe a ostatnich precetl, to fakt stalo za to. Takze reaguji predevsim na vas styl, jakym jednate. Jsem rad, MX, ze cinis kroky k nejakemu reseni, ale to co tomu predchazelo...
Na tve prezentaci v Holicich jsem byl, takze o tvem zajmu aprs v IZS mam obrazek.
ok1mx wrote:V pátek jsem měl asi hodinový rozhovor s náčelníkem letiště. Mimo to, že jsem ho obeznámil se situací a širšími souvislostmi (o kterých měl relativně mlhavé informace ) jsme se dohodli na tom, že pakliže od soboty upraví cesty a omezí majáky na min. 60s (viz. první doporučení) nebudu činit žádné aktivní kroky.
Cili jsi mu vyhrozoval, hral sis na autoritu z nejakeho titulu koordinatora aprs, nebo nejakeho spravce, ktere ti ani neprislusi a zneuzil si tak neinformovanost lidi, za jedinym ucelem, aby se dotycny priposral, je to tak? :)
Takze kdo si tu pak hodni ego? Podle tebe, ja, ze? :)
User avatar
ok2jkd
Posts: 255
Joined: Sat 28. Mar 2009 20:27:11
Location: Ostrava
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by ok2jkd »

Mimochodem eMXi, ty jsi opravdu marny s temi odkazy na letecke odpovidace. Ty jsi uvedom, ze ti vetronari jsou stejni amateri jako my, takze ADS-B je pro ne asi trochu kanon na vrabce, pokud je tam vubec pusti. Co by s tim na travnatem letisti ve Frydlante asi delali, co?
ok1mx
Posts: 1077
Joined: Fri 06. Mar 2009 10:24:01
Jméno: Milan
Location: JN79TX
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by ok1mx »

ok2jkd wrote:eMXi prosim te, na 144.800 jsem denne, hlavne ted v lete kdyz jsem casto venku, obcas tam vyslu polohu, od letiste ve Frydlante jsem asi 40km, a Kubankov cca 25km , nevsiml jsem si, ze by tam by tam byl v te dobe nejak zvyseny provoz. Ja netvrdim, ze to co dela GLD je zrovna ciste, a ukaz mi, kde v mem prispevku nekde vykladam nejaky zakon nebo vyhlasku.
Nikoho nepropaguju a s nejakou akci na letisti Frydlant nejsem vubec jakkoliv spjat. Byl jsem jen na tohle vlakno upozornen ,neb na hamradio jinak nejak moc nechodim, ale to co jsem si tu od tebe a ostatnich precetl, to fakt stalo za to. Takze reaguji predevsim na vas styl, jakym jednate. Jsem rad, MX, ze cinis kroky k nejakemu reseni, ale to co tomu predchazelo...
Na tve prezentaci v Holicich jsem byl, takze o tvem zajmu aprs v IZS mam obrazek.
ok1mx wrote:V pátek jsem měl asi hodinový rozhovor s náčelníkem letiště. Mimo to, že jsem ho obeznámil se situací a širšími souvislostmi (o kterých měl relativně mlhavé informace ) jsme se dohodli na tom, že pakliže od soboty upraví cesty a omezí majáky na min. 60s (viz. první doporučení) nebudu činit žádné aktivní kroky.
Cili jsi mu vyhrozoval, hral sis na autoritu z nejakeho titulu koordinatora aprs, nebo nejakeho spravce, ktere ti ani neprislusi a zneuzil si tak neinformovanost lidi, za jedinym ucelem, aby se dotycny priposral, je to tak? :)
Takze kdo si tu pak hodni ego? Podle tebe, ja, ze? :)
Prosím pěkně čti to pořádně. Geneze byla taková, že byl cca dva dny předem kontaktován Libor ALX, ten dal jistá doporučení. Pak se tu GLD ozval tady a následovalo další (zejména ohledně PATH, četnosti vysílání majáků a.t.d., vše relativně v klidu, o jakém stylu mluvíš? O tom, že doporučení ignorovali a nestavili si to jak se jim zlíbilo bez ohledu na důsledky? Bohužel ve čtvrtek se mi potvrdilo, to co jsem předpokládal a to jak monitorováním kmitočtu, sledování cest kterými to šlo včetně SP a OE tak odezvou lidí, kteří byli v OM až po ARPS.FI, kde to psalo hlášky viz. výše. Prosím pěkně jaký měl být správný postup, aby se alespoň docílilo toho, že nebudou dělat ostudu OK prefixu tím bordelem co byl ve čtvrtek k vidění? A až si to budeš číst znovu, jistě pochopíš, že jsem ani jednou nevystupoval jako koordinátor, ani správce ale jako jeden z mnoha, kteří se na APRS v OK podíleli. A poslat někam ČTÚ může jakýkoli občan ČR, stačí si na WEBu najít číslo. Nevím, proč tomu říkáš vyhrožování? Připadlo mi fér, zavolat náčelníkovi ještě před tím, než bych něco podniknul, aby se mohl připravit na kontrolu, jelikož jsem neměl jistotu, že o tom vůbec ví, co se ohledně toho děje. Jestli jsou si jisti v kramflecích, že mají vše v pořádku, pak přeci o nic nejde. Tak že než tady začneš vyskakovat jako čertík z krabičky, alespoň se pokus správně chápat obsah psaného textu a udržet souvislosti.

A k tomu poslednímu příspěvku... než začneš ohromovat nějakými moudry, (a nejsi sto ani vstřebat příspěvek OK2HF) odpovídače ve větroních jsou celkem normální a i stýček GOOGLE by Ti rád poradil pakliže bys ses ho zeptal. např.
http://www.glidertracking.com/
http://live.glidertracking.com/overview.php
Poznámky o kanónu na vrabce pouze demonstrují, že nezřídka píšeš o věcech, o kterých nemáš ani potuchy.

IMHO: Mám za kniplem nějakou tu stovku hodin odsezenou a odpovídače jsou celkem běžné i v ULL, které jsou oproti závodním větroňům "socky". Již několik let se vede diskuse o tom, že by odpovídač měl být v každém letounu včetně ULL i větroňů. Důvod je zejména bezpečnost, protože se každý rok řeší incidenty nebezpečného sblížení a vzhledem k narůstajícímu počtu letounů a SLZ je podle mne velmi pravděpodobné, že dříve nebo později to jako povinná výbava stejně bude.

Abych to uzavřel, diskuse s Tebou je ztráta času a stylem svého vystupování se pouze zesměšňuješ.
User avatar
ok2jkd
Posts: 255
Joined: Sat 28. Mar 2009 20:27:11
Location: Ostrava
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by ok2jkd »

No podivej, me tahle situace byla sdelena a popsana jinym kanalem nez je toto forum, vcetne toho jake moznosti maji ti vetronari a jak jejich pocinani bylo ohodnoceno na hamradio.cz. Tak jsem reagoval tak jsem reagoval.

Kdyz se divam tak:

OK1GLD-2: 1.7.2012; 09:52 - 12:20; odeslano 130 paketu do aprs.fi, prumer tedy necely 1paket/minuta
OK1GLD-3: 1.7.2012; 10:03 - 13:26; odeslano 360 paketu do aprs.fi; prumer tedy 1,7paketu/minuta
pak uz nic


tak jo, beru, u toho posledniho vetrone to kluci prepiskli, ale to vsechno se dalo v klidu doladit, jenze to asi po tvych reakci uz nebyla vule. No nic, kazdy at si udela usudek sam.
User avatar
om1amj
Posts: 56
Joined: Sun 03. Jul 2011 20:20:45
Location: JN88pg
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by om1amj »

ok2jkd wrote:Kdyz se divam tak:

OK1GLD-2: 1.7.2012; 09:52 - 12:20; odeslano 130 paketu do aprs.fi, prumer tedy necely 1paket/minuta
OK1GLD-3: 1.7.2012; 10:03 - 13:26; odeslano 360 paketu do aprs.fi; prumer tedy 1,7paketu/minuta
pak uz nic
Lenze vetrone nelietali pod OK1GLD-2 a OK1GLD-3 ale lietali pod volacim znakom GLIDE1 - GLIDE7 + prvy den aj pod OK9TST-9
GLIDE1 a podobne nie je ani regularna radioamaterska znacka...
Pozri na spodku stranok cez ake digi a kolko paketov cez ne islo a to su len tie co ich poculi napriamo a nie este kolko digi ich v ten prvy den opakovalo kazdych 30 sekund...
http://aprs.fi/info/a/OK9TST-1
http://aprs.fi/info/a/GLIDE1
http://aprs.fi/info/a/GLIDE2
http://aprs.fi/info/a/GLIDE3
http://aprs.fi/info/a/GLIDE4
http://aprs.fi/info/a/GLIDE5
http://aprs.fi/info/a/GLIDE6
http://aprs.fi/info/a/GLIDE7
73!
Juraj/OM1AMJ
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests