Multi vysílání -z letadla

Uživatelská strana APRS, např. modemy, rádia, pokrytí, SW, aprs.fi,
User avatar
ok1gld
Posts: 8
Joined: Tue 03. Jul 2012 13:49:06
Jméno: Mira
Contact:

Multi vysílání -z letadla

Post by ok1gld »

Zdravím všechny,

na úvod bych rád zmínil že jsem docela hodně začátečník tak promiňte třeba někdy méně srozumitelné dotazy.
Pro sportovní účely, konkrétně pro plachtařské závody jsme se v aeroklubu rozhodli, že vyzkoušíme a využijeme možnosti APRS pro sledování kluzáku kde právě letí a kde se nacházejí. Závody se konají teď od čtvrtku 5.7 do další neděle tedy do 15.7.
Máme k dispozici 6 Yaesu 8ge, a jeden open tracker (tedy 7 zařízení). Interval vysílání bychom měli nastaven na 30s.

Rád bych požádal o radu Vás zkušenější, jak nastavit co nejlépe tyto přístroje aby vysílání nepřetěžoval, nerušil a abychom měli všichni dobrý pocit, a hlavně zajímavé data o pohybu kluzáků.
OK1ALX mne upozornil, že nemohu za svou začkou mít libovolné ssid, tudíž jak jsem předpokládal 1-7 počtu zařízení které mám. Já jsem s tím doposud počítal nebo jsem vycházel z
In the early days of APRS, the SSID was used to identify the ’type’ of the station for display
purposes (its symbol). Nowadays as almost all APRS devices are capable of having a symbol
configured and included as part of the beacon this is no longer required, though this convention
is still supported and mostly followed (i.e. -4 a bicycle, -9 signifies a car, -10 a motorcycle, -12 a
jeep).
Můžete mne prosím navrhnout řešení?

Díky a rádiu a letu zdar
Mira
User avatar
OK1ALX
Posts: 558
Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Location: Hostovlice, JN79RU
Contact:

Re: Multi vysílání -z letadla

Post by OK1ALX »

Ahoj

Jak uz jsem ti psal, osobne vidim jako "cisty" zpusob pouziti a neporusovani zakona, vysilat jednotlive kluzaky jako objekty.