UI Flood Call

Odpovědět
ok2ila
Příspěvky: 218
Registrován: úte 17. bře 2009 14:28:02
Bydliště: JN89WW

UI Flood Call

Příspěvek od ok2ila » pon 30. bře 2009 21:19:53

Dokáže mi někdo přesně vysvětlit, co tento parametr znamená? Když podle
http://www.qsl.net/n8deu/uidigi_eprom_s ... IFloodCall
nastavím CZE, tak mi UIDIGI neopakuje skoro nic. Jak to teda přesně funguje? K čemu konkrétně to CZE je?
OK1MX
Příspěvky: 1077
Registrován: pát 06. bře 2009 10:24:01
Jméno: Milan
Bydliště: JN79TX
Kontaktovat uživatele:

Re: UI Flood Call

Příspěvek od OK1MX » úte 31. bře 2009 9:53:10

Jak přesně nastavit CZE v UIDIGI nevím, doufejme, že se Borek pošle také vzorový konfigurák.

Nicméně CZE a jiné národní zkratky mají zejména následující přínosy:
- Pro většinu provozu na APRS není nutné a v mnoha případech ani žádoucí aby se šířil za hranice daného státu. Co nás (třeba v Brně) Zajímá že Franz zahnul ve Vídni doleva, stejně tak co zajímá toho Franze že OK2ZO jede z práce domů. Pakliže bude mít 2ZO nastaven v autě WIDE1-1,CZE5-5 spolehlivě proskáče celou republiku ale nebude otravovat OM, OE, SP, DL.... prostě DIGI v jiném státě. Jakmile na cizí DIGI dojde rámec .... OK2ZO>APK001,OK2RKB-2*,CZE5-2,.... na něj dlabe, protože pro CZE nemá pravidlo.... má pravidlo na OE (třeba rakouský)
- Bystří si jistě všimli, že ve výše uvedeném příkladě není doplňována značka DIGI s *, pouze se odečte HOP (krom prvního WIDE1-1) To je druhá výhoda, celý rámec se neprodlužuje jako u WIDE což má velmi pozitivní dopad je jeho průchodnost, čím kratší rámec, tím menší pravděpodobnost jeho narušení mobil efektem či kolizí s jiným rámcem. Nevýhoda je, že to není trasovatelné. (ale když budu chtít trasovatelnost, místo WIDE1-1,CZE5-5, nastavím WIDE1-1,WIDE5-5) Z pricipiálního hlediska je to totožné, s tím že druhá varianta se nám nezarazí o hranice. Jakmile pojede OK2ZO do Vídně na kafe se šlehačkou, nastaví si WIDE1-1,WIDE2-2 a krásně do OK projde.

Tak že DIGI by měla k CZEn-N přistupovat stejně jako k WIDEn-N s tím rozdílem, že nebude doplňovat do cesty svou značku.

Takto jsem tento záměr pochopil já, kdyby se ho všichni drželi, asi by se nám dost ulevilo, největší přínos vidím u velkých a blízkých aglomerací, kde se i s WIDE1-1,WIDE2-2 nedá zamezit vzájemnému prolínání provozu (Brno-Vídeň-Bratislava (až v OM přijdou na to, co to APRS je)) provozy se budou sčítat a ve vzduchu začne být neúměrně těsno. Negativum je, že aby se toto dalo spolehlivě využívat, musí to umět všechna DIGI cestou (kromě FILL-IN ty to umět nemusí) Proto si myslím, že bychom to CZE tam měli postupně dávat, aby třeba za rok bylo možné na to prakticky přejít.
ok2ila
Příspěvky: 218
Registrován: úte 17. bře 2009 14:28:02
Bydliště: JN89WW

Re: UI Flood Call

Příspěvek od ok2ila » úte 31. bře 2009 10:14:49

Diky za odpoved. Je to presne to, co jsem si myslel, jenze jsem nejak nechapal, k cemu je to dobre, kdyz tady CZE abslutne nikdo nepouziva. Asi by to bylo opravdu velice uzitecne, jen je trochu problem pro nas, co pouzivame treba Unitracky dosti bytelne zabudovane v aute, ze pri ceste do zahranici by bylo nutno je preprogramovavat...
Odpovědět