Tak teplota to neni. Zacinam se klonit k myslence, ze to muze opravdu nejaky pochroumany paket. Doma se mi chyba neprojevuje, protoze vadnou stanici asi neslysim. Pred chvili jsem se bavil s MX na prevadeci, zaprakoval jsem na kopci v Modledicich v komercni zone a nez jsme se vratil do auta Kenwood byl vytuhlej, zamrzla mi PM2.
Budu ted schvalne provozovat APRS pouze na 70cm, abych zjistil, zda je paket "routovatelnej".
Byl jsem o uplynulém víkendu ve Friedrichshafenu a ve Švýcarské Arose. Po celou dobu D710 v PM1 a PM2 bez problémů (denní provoz 24 hod.) Přijedu do ČR ku Praze a starý problém je opět na světě. Nevím, co si o tom myslet. Pánům od Kenwoodu jsem ve Fridrichu jak jsem slíbil předal patřičné info včetně fotek. Ještě se s tím nesetkali. Tak uvidíme. Jinak Kenwood TH-D72 tam neměli, jen plastovou atrapu a YAESU VX-8GR byla vystavena pouze v jednom exempláři u YAESU a nebyla šance jí tam u kohokoliv sehnat.
Ja jsem zkousel menit antenu, vykon, pouzivat jen 70cm, vymenil jsem propojovaci kabel, s feritem i bez, NIC stale stejne. Nahodne se vyskytuji tyto chyby:
1) Prepisovani nastaveni APRS - divne znaky, nebo jen nektere polozky nejcasteji hodnoty smartbeaconu. Nektere polozky se vyplnuji castmi prijatych paketu!
- to se deje nejcasteji u PM-OFF, PM1 a PM2, mene casteji PM3, PM4 a nejmene casteji PM5.
2) V seznamu stanic LIST jsou neviditelne polozky, ktere ukoncuji seznam na aktualni strance, a pri dalsim rolovani seznamu naskakuji opet normalne dalsi stanic
3) Neviditelne a nesmazatelne zpravy (NEW MSG 4, ale zadna tam neni)
4) Vsechno se zda OK, ale stanice nedekoduje jediny paket, ale vysila normalne.
5) Samovolny reset - Oranzova obrazovka s napisem RESETING !!! - nasledne se vymaze nastaveni APRS a vse ostatni zustane
6) Nekdy stanice vytuhne tak, ze prestane poslouchat i na druhem VFO a nejde vypnout - nutno odpojit displej a resetovat.
To vse se deje zcela nahodne, nekdy to vydrzi nekolik dni jindy se to deje i nekolikrat za den. Nejcasteji se hodnoty zmeni pri zapnuti stanice. Jindy samovolne behem provozu. Nelze tedy vysledovat, zda to dela nejaky konkretni paket. Lokalita libovolna Praha, Pardubice, Krkonose, Rana, parkoviste pod Kleti.
Uz vazne zacinam uvazovat, ze prestanu v aute APRS pouzivat nebo stanici dam na reklamaci, neustale nastavovani me fakt nebavi.
Ten průběh je u mne shodný naprosto ve všech bodech. Zajímavé je, že se to projevilo u D710 zhruba ve stejném časovém úseku, v různě vyráběných sériích a kupovaných různě po světě. Jedu teď v pátek večer na týden do 9A, pokud se to tam v průběhu týdne v OFF, PM1 a PM2 neprojeví, budu přesvědčen, že je něco špatně u nás v ČR. Jen zatím nevím co.
Tak me tak napada, jestli to nemuze souviset s naborenymi packety, ktere se projevuji vymenou CALL a pozice ruznych stanic poslanych igate. Uz se to tu resilo v souvislosti s igatem Libora ZO a ja jsem stejny problem resil i v praze u sveho TNC. Je mozne ze se to deje nekde i nadale. To TNC, ktere tyto problemy vyvolavalo bylo na ALX-1, kde uz neni, ale pouztim ho obcas k domaci stanici OK1ALX, tak muzeme nekdy udelat test ...
To by mohlo vysvetlovat treba i to, ze se to me na me D710 jeste nestalo.... i kdyz v dobe kdy TNC bylo na ALX-1 i se zapnutym igate, tak jsem soucasne jezdil.... tezko rict