Forum

Sjednocení SSID v O...
 
Oznámení
Smazat vše

Sjednocení SSID v OK

63 Příspěvky
14 Uživatelé
0 Reactions
126.7 K Zobrazeno
Příspěvky: 157
(@ok1teb)
Estimable Member
Přidal se: před 16 roky

Ještě bych chtěl upozornit na použití třetího identifikátoru a to overlays. Hned je tu nabídka několika desítek dalších rozdělení.

Příklad využití ze aprs.org:
Speciální vozidla: symbol k
/k = truck
k = SUV
4k = 4x4
Ak = ATV (všechna terénní vozidla)
nebo
Náklaďák: symbol u
/u = Truck - náklaďák (18 kolový)
Gu = Gas - plyn
Tu = Tanker - cisterna
Cu = Chlorine Tanker - cisterna s chlorem
Hu = nebezpečný

Používáme zde u nás víceméně symbol > pro auto, symbol v pro VAN, symbol j pro džípa 🙂 .
Navrhuji:
/> = normální obecné označení auta
M> = auto řídící muž
F> = auto řídící žena
B> = dítě v autě
O> = auto s možností provozu MSG
p> = auto soukromé
w> = auto služební
7> = auto s Kenwoodem na palubě
atd. atd. atd.

Jsou to hlouposti narychlo vymyšlené pro příklad, snad je to ale z toho pochopitelné. 😀

Odpověď
Příspěvky: 945
 mx
Admin Registered
Úvodní téma
(@ok1mx)
Člen
Přidal se: před 9 roky

Pavle máš pravdu, overalys jsou výborné, ale je v tom jeden háček. Tím je kompatibilita. Základní sada symbolů pro / a je celkem sjednocená, i když také ne na 100%, ostatní je ale dost chaotické. Každý SW a HW se totiž k overlays chová jinak. Aby to mělo smysl, bylo by nutné zajistit kompatibilitu alespoň většiny nejhojněji užívaných SW a HW (APRS.FI, FINDU.COM, OPENAPRS.net, UI-VIEW, AGWTRACER, XASTIR, D-700,710, VX-8...). Chtělo by to zkusit, jak se budou jednotlivé overlays na daných platformách chovat a podle toho zvážit, které jsou a které nejsou použitelné.

Odpověď
Příspěvky: 282
(@ok1com)
Reputable Member
Přidal se: před 16 roky


Neodpoustim si sem vlozit citaci z dokumentu o APRS z roku 2003. Vsimnete si co je napsano o ssid -9. 🙂

Odpověď
Příspěvky: 945
 mx
Admin Registered
Úvodní téma
(@ok1mx)
Člen
Přidal se: před 9 roky

Rok 2003 bych sem moc netahal (nebo se vrátíme k realy a trace?) Vývoj jde nějakým směrem a zrovna v APRS za těch 6 let nezůstal kámen na kameni. V té době, jestli si vzpomínáš, tady bylo tak 5ks D7, 1ks D700 (z toho v autě v celé OK jezdil 1ks D700 Borek) a náhodně tak 1-2 lidi 1x za měsíc s D7. Zbytek mobilních uživatelů APRS (tak celkem 5 lidí po celé OK) vozil unitrack či TT. APRS.FI neexistovalo, možnost připojení přes internet také ne... jakmile někdo viděl jet někoho v autě, byl to svátek. Situace, že by si dvě mobilní stanice poslali MSG byla asi tak pravděpodobná, jako výhra v loterii. Proto v té době nikoho ani nenapadlo řešit takovéto problémy. Jak jsem psal už mnohokrát, APRS je otevřený systém a díky tomu se bude pořád vyvíjet a s tím souvisí to, že co se dnes jeví jako optimální, za rok může být jinak. Ten dokument s obecnými pravidly není "bible", jde o živou věc, která se bude neustále vyvíjet a upravovat podle aktuálních potřeb.

Pakliže Ti to mám trochu vrátit.. 😉 a ten žlutý řádek v tabulce se Ti tak líbí, jak se to slučuje s výborným systémem TA? To to mám psát nohama? 😆 A to už vůbec nemluvím o tom, že před vstupem do "starých stránek" je upozornění že obsahují neaktuální data.... asi je smažu.... a bude pokoj. 👿

Odpověď
Příspěvky: 91
(@ok1mgj)
Přidal se: před 16 roky

Dovolim se pridat.

to OK1MX: ty zluty radky v tabulce jsou zluty uz v puvodnim pdf z roku 2003(?) (jenom tukanec aby se nerozjel zbytecnej flame)

a k veci:
testovaci SSID: Rozhodne bych se primlouval pro sjednoceni jednoho SSID jako testovaciho, kazdej rad obcas s necim blbne a uz podle SSID lidi vidi, ze se neco deje, co ovsem za tyden nemusi byt pravda. Kdyz doma budu blbnout s UIDIGI, strcim mu SSID odpovidajici testum a az bude odzkouseno, prepisu epromu na spravny SSID a finalni souradnice mista, kam to odvezu. Rovnou lidi i pochopi, ze majitel testovaci stanice urcite uvita nejake info o dosahu, ucelnosti, dalsich moznostech a podobne. Zaroven pak muzou primhourit oko, pokud stavajici stav neni idealni a hned nejdou vyrabet sysopovu voodoo panenku.

inet SSID: Dale bych rozhodne byl pro sjednoceni jednoho SSID ktere je pouzity pouze pro pripojeni skrz igate (napr doma nemam sanci mit antenu na strese, ne ze by tam nesla dat, ale na upati krusnych hor a mezi plechovyma strechama maji veci pripojene k antenam umistenym nad strechou zivotnost v radu mesicu) - takze typicky treba UIView pusteny doma na pocitaci a pichnuty na igate - tyto stanice mivaji standardne problemy s posilanim zprav obema smery, drtiva vetisna veci proste nedorazi. Navic pak nehrozi, ze zapomenu vypnout UIViev a sednu do auta, kde budu mit stejny SSID (-0)

mobilni SSID:
Myslim ze -9 pro mobilni stanice je uz docela dlouho (ne ze bych se drzel nostalgie), zvlast pro tracky apod by rozhodne melo zustat - clovek se pak nesnazi zbytecne psat do zdi. Takze pokud by nekdo mel -9, je jasny, ze nema cenu mu neco psat - bud nechce byt rusen, nebo proste rusen byt nemuze. Na druhou stranu, pokud mi od nekoho z -9 prijde zprava, nic mi nebrani mu odepsat.
Pokud je nekdo ochoten za jizdy cist zpravy, v horsim pripade je psat (ano, vim, da se i zastavit), nevidim duvod, proc by nemohl jet bez SSID, to ze je v aute je videt podle (standardni) ikony.
Rozlisovat moznost obsluhy stanice v aute podle rozsirene sady ikon mi prijde dosti nespolehlive - doma na pocitacich sice ikonky vidite (a urcite ne vsichni stejne), ale na mobilnich stanicich (naprs D700) tech specialnich ikon moc neuvidite - a premejslet pak podle zdrojovejch dat, co ze to ma byt za ikonu je minimalne nenormalni.

Odpověď
Stránka 8 / 13
Sdílet: