Dokáže mi někdo přesně vysvětlit, co tento parametr znamená? Když podle
http://www.qsl.net/n8deu/uidigi_eprom_settings.htm#UIFloodCall
nastavím CZE, tak mi UIDIGI neopakuje skoro nic. Jak to teda přesně funguje? K čemu konkrétně to CZE je?
Jak přesně nastavit CZE v UIDIGI nevím, doufejme, že se Borek pošle také vzorový konfigurák.
Nicméně CZE a jiné národní zkratky mají zejména následující přínosy:
- Pro většinu provozu na APRS není nutné a v mnoha případech ani žádoucí aby se šířil za hranice daného státu. Co nás (třeba v Brně) Zajímá že Franz zahnul ve Vídni doleva, stejně tak co zajímá toho Franze že OK2ZO jede z práce domů. Pakliže bude mít 2ZO nastaven v autě WIDE1-1,CZE5-5 spolehlivě proskáče celou republiku ale nebude otravovat OM, OE, SP, DL.... prostě DIGI v jiném státě. Jakmile na cizí DIGI dojde rámec .... OK2ZO>APK001,OK2RKB-2*,CZE5-2,.... na něj dlabe, protože pro CZE nemá pravidlo.... má pravidlo na OE (třeba rakouský)
- Bystří si jistě všimli, že ve výše uvedeném příkladě není doplňována značka DIGI s *, pouze se odečte HOP (krom prvního WIDE1-1) To je druhá výhoda, celý rámec se neprodlužuje jako u WIDE což má velmi pozitivní dopad je jeho průchodnost, čím kratší rámec, tím menší pravděpodobnost jeho narušení mobil efektem či kolizí s jiným rámcem. Nevýhoda je, že to není trasovatelné. (ale když budu chtít trasovatelnost, místo WIDE1-1,CZE5-5, nastavím WIDE1-1,WIDE5-5) Z pricipiálního hlediska je to totožné, s tím že druhá varianta se nám nezarazí o hranice. Jakmile pojede OK2ZO do Vídně na kafe se šlehačkou, nastaví si WIDE1-1,WIDE2-2 a krásně do OK projde.
Tak že DIGI by měla k CZEn-N přistupovat stejně jako k WIDEn-N s tím rozdílem, že nebude doplňovat do cesty svou značku.
Takto jsem tento záměr pochopil já, kdyby se ho všichni drželi, asi by se nám dost ulevilo, největší přínos vidím u velkých a blízkých aglomerací, kde se i s WIDE1-1,WIDE2-2 nedá zamezit vzájemnému prolínání provozu (Brno-Vídeň-Bratislava (až v OM přijdou na to, co to APRS je)) provozy se budou sčítat a ve vzduchu začne být neúměrně těsno. Negativum je, že aby se toto dalo spolehlivě využívat, musí to umět všechna DIGI cestou (kromě FILL-IN ty to umět nemusí) Proto si myslím, že bychom to CZE tam měli postupně dávat, aby třeba za rok bylo možné na to prakticky přejít.
Diky za odpoved. Je to presne to, co jsem si myslel, jenze jsem nejak nechapal, k cemu je to dobre, kdyz tady CZE abslutne nikdo nepouziva. Asi by to bylo opravdu velice uzitecne, jen je trochu problem pro nas, co pouzivame treba Unitracky dosti bytelne zabudovane v aute, ze pri ceste do zahranici by bylo nutno je preprogramovavat...