TH-D7 upravy a modifikace

User avatar
OK1MJO
Posts: 383
Joined: Sun 10. May 2009 23:05:17
Location: JO60SH
Contact:

AKU pack 8xAAA a GPSka

Post by OK1MJO »

Tak uz par tydnu pouzivam tohle:
http://www.ok1mjo.com/all/ostatni/anten ... schema.jpg

Je to s tou GPSkou Kouwel.
http://www.ok0bez.com/files/aprs/GPS_Kouwel_KW-9883.pdf

Ted se s tatou poustime do napajeciho bloku s GPS pro TH-D7, pro pouziti s normalnim AKU packem PB-38 a PB-39.
A potom HW modifikaci specialniho drzaku do Skoda Forman.... az to bude, tak schema a foto dodam.

Docela se tesim na hw crack Paji OK1PJV, ktery chce do prostoru BT-11 dostat Li-Ion AKU (bude je nabijet zvlast v nabijecce pro tyto AA Li-Ion clanky, toto bych rad pozdeji poresil s moji stolni nabijeckou BC-19 vzhledem ke snadnejsi manipulaci komplexni rucky s AKU bez "otevirani" BT-11) a BT modul tak, ze se normalni BT-GPSka k mobilum pripoji k tomuto BT modulu a z BT-11 by sel kabilek s 2.5mm stereojackem do boku TRX.
Podobne, jako to ma ted s Ni-MH:
http://www.cbradio.cz/doc/_HAM/Kenwood/ ... BT11_APRS/
Image
Image

Nad necim podobnym jsem premyslel uz davno, kdy jsem byl jeste zdravej.
Meli jsme servis mobilnich telefonu a mel jsem hromadu zajimavejch soucastek. Mezi nima byl svab (QFN) 7x7mm, coz byl kompletni BT modul s oznacenim tusim "Gustaf" (pro telefony SE). Touto velikosti by sel dat dovnitr rucky a zapinat ho nejakou skrytou funkci v menu, ktera zapina venkovni hradlo na hlavnim CPU tak, aby to nic neposkodilo a soucasne by to mela byt funkce, ktera se moc nevyuziva. Napriklad aktivace VC-H1 SSTV mikrofonu po seriovce, paralelne k TX data out na druhem 2.5mm stereojacku (seriovka - COM) by AT Tiny16 snimala urcitou "davku" urcenou pro VC-H1 a tento Atmel by aktivoval BT do spodniho konektoru 2.5mm stereojack. Nemusel by to byt zrovna Atmel, ale nejaky uCPU, ktery ma extreme nizkou klidovou spotrebu.
Ten Gustaf mel vlastni EEPROM, takze by se nejdrive naprogramoval a teprve pak naletovat a prilepil dovnitr TRX.
Nedival jsem se na datasheet, ale mozna by to slo bez toho Atmelu, protoze odhaduji, ze bude mit taky temer nulovou klidovou spotrebu.
Mozna by ho mohla aktivovat seriovka ci BT-GPSka.... to uz bohuzel nevim, je to uz dlouho a pozdeji jsem se k tomu uz nedostal.

73! Martin OK1MJO
ok2ila
Posts: 218
Joined: Tue 17. Mar 2009 14:28:02
Location: JN89WW
Contact:

Re: TH-D7 upravy a modifikace

Post by ok2ila »

Tak jsem tady na fóru posbíral rozumy, trochu pobastlil a udělal si tracker. Tak pro inspiraci:
Základ je TH-D7, pouzdro na 4 AA baterky, GPS modul LR9552 a miniaturní step down stabilizátor TRACO a 3 X 900mAh Lion baterie velikosti AA. A ještě nějaké to smetí kolem. Je to takové stístněné bastlení, tak to podle toho vypadá:

Image

Image

Image

Image

Image

Je to kompaktní a chová se to poměrně dobře. GPS čip je velmi citlivý a chytá se i v místnosti nebo v kapse.
ok1mx
Posts: 1077
Joined: Fri 06. Mar 2009 10:24:01
Jméno: Milan
Location: JN79TX
Contact:

Re: TH-D7 upravy a modifikace

Post by ok1mx »

pěkné.... gratuluji...
ok2ila
Posts: 218
Joined: Tue 17. Mar 2009 14:28:02
Location: JN89WW
Contact:

Re: TH-D7 upravy a modifikace

Post by ok2ila »

Díky.
Jen dodám, že výhodou je mj. prakticky plný výkon TH-D7 a díky kompaktnímu step down stablíku nic netopí a GPS žere z baterek jen asi 25mA.
User avatar
OK1ALX
Posts: 558
Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
Jméno: Libor
Location: Hostovlice, JN79RU
Contact:

Re: TH-D7 upravy a modifikace

Post by OK1ALX »

zajimave a moc pekne, ani to zase tak moc zbastleny neni, nebo to tak na fotce neypada :D ... asi se take do neceho takoveho pustim ;)

jak dobre chyta gps satelity kdyz to das treba na opasek, nebo napr. do kapsy u batohu apod?
jak potom nabijis ty baterky?
Libor, OK1ALX
ok2ila
Posts: 218
Joined: Tue 17. Mar 2009 14:28:02
Location: JN89WW
Contact:

Re: TH-D7 upravy a modifikace

Post by ok2ila »

OK1ALX wrote:zajimave a moc pekne, ani to zase tak moc zbastleny neni, nebo to tak na fotce neypada :D ... asi se take do neceho takoveho pustim ;)

jak dobre chyta gps satelity kdyz to das treba na opasek, nebo napr. do kapsy u batohu apod?
jak potom nabijis ty baterky?
GPS chyta velmi dobre. Je fakt, ze za pasem jsem s tim jeste nechodil, ale nepochybuju, ze to chodit bude. Ten cip je opravdu citlivy. Nicmene asi bych mel tendenci to spis davat do batohu tim klipem ven, at ta antena GPS neni stinena TRXem.
Baterky jsem kupoval nekde v Cine i s nabijeckou za par supu. Odkaz tu nekde na foru je... S baterkam je trochu problem v tom, ze s tou ochrannou elektronikou jsou prece jen delsi nez klasicke AA, tak jsem musel trochu vykuchat ty plasty i kontakty a udelat je prakticky nove.
User avatar
OK1MJO
Posts: 383
Joined: Sun 10. May 2009 23:05:17
Location: JO60SH
Contact:

Re: TH-D7 upravy a modifikace

Post by OK1MJO »

Velice inspirujici...dekuji.
Mam vsak tyto dotazy nez bych se do neceho pustil.

1) Presne oznaceni AKU? Kdes a za kolik si je koupil?
2) Presne oznaceni toho stabilizatoru? muzes do GIFu nakreslit presne schema (za toto bych moc dekoval)?
3) Jakym zpusobem nabijis ty Li-Ion AKU (typ nabijecky, jestli vsechny najednou...ma nabijecka "foch" pro jednotlive clanky)?

S tim nabijenim tehle AKU to nebude tak jednoduche, pokud nepouzivas specialni nabijecku.
Ja osobne bych chtel celek (tento pack vcetne TRX) vrazit do me BC19..stolni nabijecky ke Kenwoodovi).
A to tak, ze bych se vzadu na packu udelal kovove pasky. Jeste bych si zjistil jak "naemulovat" ten teplotni treti pin, asi kuchnu jednu z "odeslych-tenkych"
Ni-CD AKU. Mozna tam bude jen dioda.

Jinak jsem v novem tistenem (ten tenky, cesky) nasel tistak..modul pro nabijeni Li-Ion clanku.
Nastavuje se pocet clanku a funguje to za vstupniho napeti tusim do 20V.
Je to neco jako tohle http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... _de_en.pdf, jen to neni hotovej vyrobek v krabicce s napajenim 230V~.

A asi nejvhodnejsi AKU od Conrada je tohle http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... 650_FP.pdf.
Image

Jinak by taky slo pouzit nektere prvky od Fulgur Battman.
http://www.fulgurbattman.cz/kategorie/b ... nne-prvky/
http://www.fulgurbattman.cz/kategorie/b ... e/valcove/
http://www.fulgurbattman.cz/kategorie/b ... n/valcove/

A pokud bych chtel dal pouzivat originalni BC-19, tak me napada jeste to, ze by se kuchla BC-19 a dal by se tam multiprepinac.
Jedna strana prepinace ... normalni funkce nabijeni NiMH/NiCD; druha strana prepinace .... bypass a napojeni na 3 clankovy nabijec:
http://www.fulgurbattman.cz/priloha.php?ak=3422
Image
User avatar
OK1MJO
Posts: 383
Joined: Sun 10. May 2009 23:05:17
Location: JO60SH
Contact:

TH-D7 pouzdro BT-11 a NiMH Ansmann

Post by OK1MJO »

Jeste se muzu podelit o jednu zkusenost.
Asi 3 tydny pouzivam pouzdro BT-11 (od Paji OK1PJV) s 4x AA NiMH Ansmann AA-HR6 2850mAh.
Zatim vse v poradku.
Pres rychlonabijecku rizenou pocitacem (ted si z hlavy nevzpomenu na typ, az dojdu domu tak to sem napisu) se ty 4 AKU nabijou za cca 6 hodin (nabijecka je v rezimu nejdriv vybit proudem 250mA, pak nabijet az 500mA).

A rucka mi s BT-11 a temito Ansmann AKU pri vykonu H vydrzi asi 58 hodin (99% provozu je stand-by bez RX).
Vykony pri pouziti AKU jsou zde: http://www.cbradio.cz/doc/_HAM/Kenwood/TH-D7/power.txt
a foto zde: http://www.cbradio.cz/doc/_HAM/Kenwood/TH-D7/accu.jpg, http://www.cbradio.cz/doc/_HAM/Kenwood/ ... case_BT11/ , http://www.cbradio.cz/doc/_HAM/Kenwood/ ... BT11_APRS/.

Tedy pri H je vykon (pri Ansmann AKU 2850mAh) ... 1.8W, L = 0.4W .

Pri pouziti (uz moc nepouzitelnych...jsou na konci zivotnosti) PB-38... H = 2W, L = 0.5W.
Vydrzi me asi 9 hodin (pri stejnem zatizeni jako u BT-11 s Ansmann AKU.... tedy 99% stand-by provozu).

A pri stejnem provozu mi vydrzi PB-39 (tez na konci zivotnosti) pri ... H=3W, L = 0.7W asi 24h.
ok2ila
Posts: 218
Joined: Tue 17. Mar 2009 14:28:02
Location: JN89WW
Contact:

Re: TH-D7 upravy a modifikace

Post by ok2ila »

Tak to shrnu:
Baterie: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3435
Nabíječka: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4151
Je to i s poštovným, takže cena je krásná. Koupil jsem 3 páry baterek, ať mám i náhradní do terénu.. Jen podotknu, že trvalo asi měsíc než jsem měl všechno pohromadě. Baterky jsou samozřejmě vytahovací, takže je strkám do nabíječky jednotlivě.
GPS:http://www.sectron.cz/produkty/31-gps-l ... adtek.html
Stabilizátor: http://hw.cz/produkty/nove-soucastky/ar ... traco.html Měl jsem v šuplíku. Jinak bych asi udělal takovou prasárnu, že by jeden Li-on článek živil i GPS (chodí myslím od 3,3V) nebo 7805. Takhle je to samozřejmě lepší, ale dražší.
Na zapojení není co kreslit. Do pólů akupaku jde trvale napětí z baterek, přes spínač jde napájení na stabilizátor (pinově kompatibilní se 7805) a ze stabilizátoru na GPS a LED indikující její zapnutí. Čili GPS se zapíná a vypíná ručně. Neukázalo se nutné použít žádné blokovací kapacity odrušovací tlumivky či jiné další prvky.
Ono to nakonec celkově nevyjde tak levně, ale výsledek se zatím jeví dobře.

Ještě odpověď pro ALX: Dnes jsem při "jízdě" s kočárem vzal tenhle tracker a dal si ho za pás. Bylo to pravda až po jeho zavěšení na družice a v relativně otevřeném terénu kolem řeky, ale fix neztratil ani jednou (teda podle odeslaných paketů). Je schválně v tom pouzdru trochu zešikma, takže anténa GPS malinko vykukuje i když je ručka klipem k tělu.
User avatar
OK1MJO
Posts: 383
Joined: Sun 10. May 2009 23:05:17
Location: JO60SH
Contact:

Re: TH-D7 upravy a modifikace

Post by OK1MJO »

Jeste dotaz, jak si sel pesky kolem reky, tak si se podle aprs.fi otacel nazpet v parku v ulici Jaselska. Tudiz muj dotaz zni, jestli ti to dobre fungovalo i pod stromama v tomto parku pred "ostrovem".

Jinak co se tyce toho menice, myslim si, ze by sel pouzit i ten LT1521CST-5, ktery pouzivam uz ted u toho akupacku s 8x AA NiMH clankama 1150mAh (vydrzi mi to asi den a pul se zapnutou GPS).
Tenhle LT1521CST-5 lze koupit v GME/GES za asi 140,-Kc s DPH.
Je to 3 vyvodove pouzdro SOT-223, in je do +20V, out = 5V, proud je do 300mA (GPS je do 100mA), dropout je do 0.5V, standby proud je 12uA, shutdown proud je 6uA.
Delal jsem to takto: http://www.ok1mjo.com/all/ostatni/anten ... schema.jpg .
Je fakt, ze je to dost pracny a navic mam nabijecku jen na 4 pozice (sice se kazda nabiji zvlast...pocitacova nabijecka Volcraft IPC-1 na 3Vdc s prislusenstvim... adapter do auta na 12V, adapter na 230V~/120V~, adapter AA>A/B, latkove pogumovane pouzdro), takze bych rekl, ze uprava pro 3 Li-Ionky do BC-11 je mnohem lepsi...mene prace a vetsi uzitek, navic neni zadny kabelovy "salat" s pripojenou GPS.
Last edited by OK1MJO on Sat 28. Nov 2009 16:24:54, edited 1 time in total.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests