ISMET - infromace silniční meteorologie
ISMET - infromace silniční meteorologie
Zase jsem si hrál a naprogramoval další snad užitečnou funkci pro APRS zejména pro řidiče.
ISMET - informace silniční meteorologie
Varovné objekty mají tvar Dálnice-kilometr (D1 28km). Vysílají se v případě, že meteohláska na daném kilometru silničního tahu udává význačné počasí nebo stav vozovky. Objekt ma ikonu dle stavu hlášení, nyní se rozlišuje déšť \` nebo led/sníh/námraza \*. V textu jsou pak infromace o stavu vozovky, srážkách, teplotě vozovky, teplotě vzduchu a času hlášení. Vozovka může mít stavy: sucho / vlhko / mokro / led / námraza / možnost namrzání. Srážky můžou být: žádné/lehké/těžké. Význačné počasí ve smyslu těchto objektů jsem určil jako: 1) kdykoliv je hlašen stav led, námraza, možnost namrzání, již dále nezáleží na srážkách; 2) stav: mokro + srážky: lehké nebo težké; 3) stav: vlhko + srážky: těžké. Kazdý objekt je ihned vysílán při změně a stavu splňující podmínku význačného počasí. Pokud nedojde ke změně v následující hodině, je objekt vyslán znovu. Tedy perioda vyslání jednoho objektu je 60 minut nebo kratší při změně podmínek. Data se kontrolují kažých 5 minut.
Bohužel mi chybí souřadnice meteohlásek. Z Street view se mi podařilo zpracovat D1 Praha-Brno, D11 Praha-Poděbrady, D5, D8, R4 v okolí Prahy.
Chybí: zbytek D1 od Brna dále, celá D2, téměř celá D5 a D8, a D11 na "novém" úseku, R35 komplet. Další meteohlásky např i z silnic 1. třídy jsou veřejně nedostupné. Některé meteohlásky měří také údaje o větru, vlhkosti, dohlednosti, což je také oficiálně nedostupné.
ISMET - informace silniční meteorologie
Varovné objekty mají tvar Dálnice-kilometr (D1 28km). Vysílají se v případě, že meteohláska na daném kilometru silničního tahu udává význačné počasí nebo stav vozovky. Objekt ma ikonu dle stavu hlášení, nyní se rozlišuje déšť \` nebo led/sníh/námraza \*. V textu jsou pak infromace o stavu vozovky, srážkách, teplotě vozovky, teplotě vzduchu a času hlášení. Vozovka může mít stavy: sucho / vlhko / mokro / led / námraza / možnost namrzání. Srážky můžou být: žádné/lehké/těžké. Význačné počasí ve smyslu těchto objektů jsem určil jako: 1) kdykoliv je hlašen stav led, námraza, možnost namrzání, již dále nezáleží na srážkách; 2) stav: mokro + srážky: lehké nebo težké; 3) stav: vlhko + srážky: těžké. Kazdý objekt je ihned vysílán při změně a stavu splňující podmínku význačného počasí. Pokud nedojde ke změně v následující hodině, je objekt vyslán znovu. Tedy perioda vyslání jednoho objektu je 60 minut nebo kratší při změně podmínek. Data se kontrolují kažých 5 minut.
Bohužel mi chybí souřadnice meteohlásek. Z Street view se mi podařilo zpracovat D1 Praha-Brno, D11 Praha-Poděbrady, D5, D8, R4 v okolí Prahy.
Chybí: zbytek D1 od Brna dále, celá D2, téměř celá D5 a D8, a D11 na "novém" úseku, R35 komplet. Další meteohlásky např i z silnic 1. třídy jsou veřejně nedostupné. Některé meteohlásky měří také údaje o větru, vlhkosti, dohlednosti, což je také oficiálně nedostupné.
- OK1ALX
- Posts: 558
- Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
- Jméno: Libor
- Location: Hostovlice, JN79RU
- Contact:
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
Hezkyyy Jen aby tech objektu nebylo casem az moc
Mam kamarada, ktery ma pristup k nejakym dopravnim informacim, mozna jsou soucasti i tyto meteorologicke zpravy, zkusim se zeptat jestli by se to nedalo nejak sosat.
A jak to vyresit s temi souradnicemi? Predpokladam, ze tyto zpravy budou chodit ze stejnych mist, jelikoz na techto mistech jsou meteostanice ktere dodavaji data. Takze by slo vytvorit nejakou databazi km xy = D M.MM. Jak jsem koukal na jejich stranky, neni toho zase tak moc, takze by se to dalo udelat snad i rucne.
Mam kamarada, ktery ma pristup k nejakym dopravnim informacim, mozna jsou soucasti i tyto meteorologicke zpravy, zkusim se zeptat jestli by se to nedalo nejak sosat.
A jak to vyresit s temi souradnicemi? Predpokladam, ze tyto zpravy budou chodit ze stejnych mist, jelikoz na techto mistech jsou meteostanice ktere dodavaji data. Takze by slo vytvorit nejakou databazi km xy = D M.MM. Jak jsem koukal na jejich stranky, neni toho zase tak moc, takze by se to dalo udelat snad i rucne.
Libor, OK1ALX
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
Congtats.
Objektů, které poskytují užitečná data není nikdy moc. Mapa má zoom tak že není problém s grafickým zobrazením. Podle mne je optimální u takovýchto objektů jít směrem, který Honza udělal. Objekty jsou ve své podstatě "latentní" t.j. v klidovém stavu na mapě nejsou vidět a aktivují se teprve v okamžiku kdy mají nějakou závažnou informaci. Z tohoto pohledu nechť je jich třeba 50 na 20km čtverečních. Kdo informace potřebuje, ten si mapu vyzoomuje, koho to nezajímá, nechť tam má chrchel ikonek.
Jen takový námět: Nešlo by udělat to, že na dotaz by to poslalo aktuální informace i když není splněno kritérium na automatické posílání?
např. : ISMET D11 (poslalo by všechny z D11)
ISMET 50 (poslalo by všechny které jsou do okruhu 50km od posledního majáku stanice, která dotaz poslala)
apropo, netušíte, na jakém kmitočtu a jakým protokolem tyto hlásky komunikují?
Objektů, které poskytují užitečná data není nikdy moc. Mapa má zoom tak že není problém s grafickým zobrazením. Podle mne je optimální u takovýchto objektů jít směrem, který Honza udělal. Objekty jsou ve své podstatě "latentní" t.j. v klidovém stavu na mapě nejsou vidět a aktivují se teprve v okamžiku kdy mají nějakou závažnou informaci. Z tohoto pohledu nechť je jich třeba 50 na 20km čtverečních. Kdo informace potřebuje, ten si mapu vyzoomuje, koho to nezajímá, nechť tam má chrchel ikonek.
Jen takový námět: Nešlo by udělat to, že na dotaz by to poslalo aktuální informace i když není splněno kritérium na automatické posílání?
např. : ISMET D11 (poslalo by všechny z D11)
ISMET 50 (poslalo by všechny které jsou do okruhu 50km od posledního majáku stanice, která dotaz poslala)
apropo, netušíte, na jakém kmitočtu a jakým protokolem tyto hlásky komunikují?
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
No, nelenil jsem a kontaktoval jsem ředitele informatiky ŘSD. Velmi příjemný a komunikativní pán, je možné, že dostaneme data v přístupnější podobě, slíbil, že mi pošle i souřadnice meteohlásek a nebránil se užší spolupráci.
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
Mno, kdyby to nějak s tím ŘSD nevyšlo, možná bych zkusil svoji cestu, protože jsem s ŘSD profesně provázaný. Nevím sice jak vypadá celá mapa meteorologických stanic ŘSD, ale vím jistě, že meteodata z brněnských silničních tunelů tečou z nmou spravovaných technologií.
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
Parada, dekuji za zajem a podporu. Spoluprace s RSD by byla super. Sice nevim co jim muzeme na oplatku nabidout, ale treba to vyjde.
Pro MX: data jsou prenasena asi pomoci nejakych modemu po telefonnich dratech nebo datove siti podel dalnic. Kdyz jsem se prochazel pomoci Street view po dalnici a hledal metehlasky, temer vzdy byly u SOS telefonu. Nektere na mostech, par hlasek mericich vice udaju jako napr vitr maji vlastni stozarky a jsou v mistech kde fouka a hrozi bocni narazy vetru. Myslim, ze cela sit je dost promakana. Skoda, ze ty infromace nejsou verejne dostupne a prijde mi, ze i zpracovani dat dela problemy. Nevim proc na info tabulich za miliony je napis dodzujte rychlost misto udaju o pocasi ve smeru jizdy. Data by se mohla sirit i pomoci TMC atp.
Ad MX2) Ano, poslani informaci na vyzadani mam take v planu jako dalsi krok. Asi by nebylo problem rozlisist vektor pohybu auta a poslat informace jen z meteohlasek, ke kterym se auto priblizi behem nasledujicich XX minut.
Pro MX: data jsou prenasena asi pomoci nejakych modemu po telefonnich dratech nebo datove siti podel dalnic. Kdyz jsem se prochazel pomoci Street view po dalnici a hledal metehlasky, temer vzdy byly u SOS telefonu. Nektere na mostech, par hlasek mericich vice udaju jako napr vitr maji vlastni stozarky a jsou v mistech kde fouka a hrozi bocni narazy vetru. Myslim, ze cela sit je dost promakana. Skoda, ze ty infromace nejsou verejne dostupne a prijde mi, ze i zpracovani dat dela problemy. Nevim proc na info tabulich za miliony je napis dodzujte rychlost misto udaju o pocasi ve smeru jizdy. Data by se mohla sirit i pomoci TMC atp.
Ad MX2) Ano, poslani informaci na vyzadani mam take v planu jako dalsi krok. Asi by nebylo problem rozlisist vektor pohybu auta a poslat informace jen z meteohlasek, ke kterym se auto priblizi behem nasledujicich XX minut.
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
co je potřeba k dodělání zbytku? souřadnice k místům hlášení? např. R35, km 267,1 = 49.571285, 17.21309 ?OK1COM wrote:Zase jsem si hrál a naprogramoval další snad užitečnou funkci pro APRS zejména pro řidiče.
ISMET - informace silniční meteorologie
...
Bohužel mi chybí souřadnice meteohlásek. Z Street view se mi podařilo zpracovat D1 Praha-Brno, D11 Praha-Poděbrady, D5, D8, R4 v okolí Prahy.
Chybí: zbytek D1 od Brna dále, celá D2, téměř celá D5 a D8, a D11 na "novém" úseku, R35 komplet. Další meteohlásky např i z silnic 1. třídy jsou veřejně nedostupné. Některé meteohlásky měří také údaje o větru, vlhkosti, dohlednosti, což je také oficiálně nedostupné.
P.
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
Zde je seznam meteohlasek, ze kteych mam udaje z http://194.228.62.99/ismet/
Nemam souradnice u meteohalsek oznacenych "*", stanice oznacene "-" jsou odhanute z mapy +- 1km ve smeru dalnice.
D1_3km___,D1_2.8_,D1,5001.07N,01431.21E,,
D1_28km__,D1_27.8,D1,4952.31N,01446.07E,,
D1_33km__,D1_32.9,D1,4950.45N,01448.79E,,
D1_41km__,D1_Miro,D1,4948.29N,01453.95E,,
D1_44km__,D1_44.3,D1,4946.80N,01455.98E,,
D1_48km__,D1_48.2,D1,4945.41N,01458.13E,,
D1_50km__,D1_50.3,D1,4944.96N,01459.62E,,
D1_69km__,D1_68.6,D1,4938.12N,01507.67E,,
D1_77km__,D1_76.7,D1,4935.76N,01512.54E,,
D1_91km__,D1_Bern,D1,4931.53N,01521.44E,,
D1_104km_,D1_103.,D1,4929.35N,01530.44E,,
D1_118km_,D1_118.,D1,4925.42N,01540.78E,,
D1_137km_,D1_Bera,D1,4923.21N,01555.27E,,
D1_144km_,D1_Doma,D1,4921.66N,01600.79E,,
D1_165km_,D1_164.,D1,4916.28N,01615.34E,,
D1_171km_,D1_171.,D1,4915.43N,01620.15E,,
D1_180km_,D1_179.,D1,4912.23N,01625.24E,,
D1_187km_,D1_186.,D1,4910.55N,01630.08E,,
D1_191km_,D1_190.,D1,4909.85N,01633.31E,,
D1_204km_,D1_203.,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_214km_,D1_214.,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_223km_,D1_223.,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_229km_,D1_228.,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_232km_,ice_231,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_234km_,ice_234,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_241km_,ice_241,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D2_6km___,D2_6.2_,D2,5000.00N,01400.00E,*,
D2_27km__,D2_27.2,D2,5000.00N,01400.00E,*,
D2_60km__,D2_59.7,D2,5000.00N,01400.00E,*,
D5_0km___,D5_0.3_,D5,5002.93N,01415.79E,,
D5_12km__,D5_12.0,D5,4959.18N,01408.36E,,
D5_24km__,D5_23.7,D5,4955.61N,01400.73E,-,
D5_35km__,D5_35.3,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_41km__,D5_41.5,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_53km__,D5_53.0,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_62km__,D5_62.5,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_70km__,ce_70.3,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_73km__,D5_73.0,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_77km__,ce_77.8,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_78km__,ce_78.2,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_84km__,D5_83.6,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_85km__,D5_84.5,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_97km__,D5_96.8,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_112km_,D5_112.,D5,4942.56N,01296.47E,-,
D5_118km_,D5_118.,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_128km_,D5_128.,D5,4944.13N,01243.88E,-,
D5_136km_,D5_136.,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_142km_,D5_141.,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_146km_,D5_145.,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D8_1km___,D8_1.0_,D8,5011.41N,01426.62E,,
D8_17km__,D8_17.0,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_29km__,D8_29.0,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_36km__,D8_36.5,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_37km__,D8_37.3,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_44km__,D8_43.9,D8,5028.81N,01405.04E,-,
D8_74km__,ce_74.5,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_75km__,ce_74.6,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_82km__,ce_82.2,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_83km__,ce_82.8,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D11_0km__,D11_0.0,D11,5005.93N,01436.05E,,
D11_3km__,D11_3.0,D11,5006.54N,01438.31E,,
D11_7km__,D11_7.0,D11,5007.32N,01441.45E,,
D11_17km_,D11_17.,D11,5008.25N,01450.03E,,
D11_30km_,D11_30.,D11,5007.31N,01500.19E,,
D11_41km_,11_41.4,D11,5007.10N,01509.64E,,
D11_42km_,11_41.6,D11,5007.10N,01509.84E,,
D11_59km_,vy_59.9,D11,5000.00N,01400.00E,*,
D11_60km_,vy_60.0,D11,5000.00N,01400.00E,*,
D11_83km_,D11_82.,D11,5000.00N,01400.00E,*,
R4_34km__,R4_34.5,R4,4949.07N,01413.30E,,
R35 jsem jeste nezpracoval, to je z Prahy daleko Ale pridam.
Nemam souradnice u meteohalsek oznacenych "*", stanice oznacene "-" jsou odhanute z mapy +- 1km ve smeru dalnice.
D1_3km___,D1_2.8_,D1,5001.07N,01431.21E,,
D1_28km__,D1_27.8,D1,4952.31N,01446.07E,,
D1_33km__,D1_32.9,D1,4950.45N,01448.79E,,
D1_41km__,D1_Miro,D1,4948.29N,01453.95E,,
D1_44km__,D1_44.3,D1,4946.80N,01455.98E,,
D1_48km__,D1_48.2,D1,4945.41N,01458.13E,,
D1_50km__,D1_50.3,D1,4944.96N,01459.62E,,
D1_69km__,D1_68.6,D1,4938.12N,01507.67E,,
D1_77km__,D1_76.7,D1,4935.76N,01512.54E,,
D1_91km__,D1_Bern,D1,4931.53N,01521.44E,,
D1_104km_,D1_103.,D1,4929.35N,01530.44E,,
D1_118km_,D1_118.,D1,4925.42N,01540.78E,,
D1_137km_,D1_Bera,D1,4923.21N,01555.27E,,
D1_144km_,D1_Doma,D1,4921.66N,01600.79E,,
D1_165km_,D1_164.,D1,4916.28N,01615.34E,,
D1_171km_,D1_171.,D1,4915.43N,01620.15E,,
D1_180km_,D1_179.,D1,4912.23N,01625.24E,,
D1_187km_,D1_186.,D1,4910.55N,01630.08E,,
D1_191km_,D1_190.,D1,4909.85N,01633.31E,,
D1_204km_,D1_203.,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_214km_,D1_214.,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_223km_,D1_223.,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_229km_,D1_228.,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_232km_,ice_231,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_234km_,ice_234,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D1_241km_,ice_241,D1,5000.00N,01400.00E,*,
D2_6km___,D2_6.2_,D2,5000.00N,01400.00E,*,
D2_27km__,D2_27.2,D2,5000.00N,01400.00E,*,
D2_60km__,D2_59.7,D2,5000.00N,01400.00E,*,
D5_0km___,D5_0.3_,D5,5002.93N,01415.79E,,
D5_12km__,D5_12.0,D5,4959.18N,01408.36E,,
D5_24km__,D5_23.7,D5,4955.61N,01400.73E,-,
D5_35km__,D5_35.3,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_41km__,D5_41.5,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_53km__,D5_53.0,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_62km__,D5_62.5,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_70km__,ce_70.3,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_73km__,D5_73.0,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_77km__,ce_77.8,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_78km__,ce_78.2,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_84km__,D5_83.6,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_85km__,D5_84.5,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_97km__,D5_96.8,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_112km_,D5_112.,D5,4942.56N,01296.47E,-,
D5_118km_,D5_118.,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_128km_,D5_128.,D5,4944.13N,01243.88E,-,
D5_136km_,D5_136.,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_142km_,D5_141.,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D5_146km_,D5_145.,D5,5000.00N,01400.00E,*,
D8_1km___,D8_1.0_,D8,5011.41N,01426.62E,,
D8_17km__,D8_17.0,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_29km__,D8_29.0,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_36km__,D8_36.5,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_37km__,D8_37.3,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_44km__,D8_43.9,D8,5028.81N,01405.04E,-,
D8_74km__,ce_74.5,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_75km__,ce_74.6,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_82km__,ce_82.2,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D8_83km__,ce_82.8,D8,5000.00N,01400.00E,*,
D11_0km__,D11_0.0,D11,5005.93N,01436.05E,,
D11_3km__,D11_3.0,D11,5006.54N,01438.31E,,
D11_7km__,D11_7.0,D11,5007.32N,01441.45E,,
D11_17km_,D11_17.,D11,5008.25N,01450.03E,,
D11_30km_,D11_30.,D11,5007.31N,01500.19E,,
D11_41km_,11_41.4,D11,5007.10N,01509.64E,,
D11_42km_,11_41.6,D11,5007.10N,01509.84E,,
D11_59km_,vy_59.9,D11,5000.00N,01400.00E,*,
D11_60km_,vy_60.0,D11,5000.00N,01400.00E,*,
D11_83km_,D11_82.,D11,5000.00N,01400.00E,*,
R4_34km__,R4_34.5,R4,4949.07N,01413.30E,,
R35 jsem jeste nezpracoval, to je z Prahy daleko Ale pridam.
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
hmm,
to je pro ted dobre, ale casem asi bude lepsi zkusit jinou cestu - rozparsovat openstreetmap soubory a ke kazdemu potrebnemu kilometru najit spravnou souradnici. jedine tak totiz budeme v budoucnu schopni spravne zpracovavat dopravni info.
OK1COM - jeste porad ctes data z aprs.fi, nebo jiz ze streamu?
P.
to je pro ted dobre, ale casem asi bude lepsi zkusit jinou cestu - rozparsovat openstreetmap soubory a ke kazdemu potrebnemu kilometru najit spravnou souradnici. jedine tak totiz budeme v budoucnu schopni spravne zpracovavat dopravni info.
OK1COM - jeste porad ctes data z aprs.fi, nebo jiz ze streamu?
P.
Re: ISMET - infromace silniční meteorologie
V teto aplikaci neni cteni APRS dat zatim potreba. COM-10 zpravy prijima uz aprs-is streamu. Jedine co se cte z aprs.fi je pozice komunikujici stanice, pokud je potreba. Prislo mi zbytecne uchovavat pozice vsech stanic, kdyz je to na aprs.fi.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests