Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
Dříve než se na nás (ALF, ALX a MX) budou létat hromy a blesky si dovolím popsat test, který dnes probíhal.
Díky OK1ALF se nám podařilo získat možnost namontovat tracker do rally speciálu Mitsubishi (4X4 výkon cca 300k), podrobnosti možná později. Cílem pokusů bylo:
- Zjistit, jak se zachová APRS včetně aprs.fi při brutální kadenci posílání majáků
- Ověřit v prostoru reálné RZ při rychlostech okolo 170km/h propustnost a ztrátovost rámců
- Zjistit reálné chování "potuněného" smart beaconingu
- Ověřit chování sestavy, spolehlivost a užitečnost dat pro závodní team
- a další co se namane
V autě byla OT2 + bendix LMH, magnetka - první problém nastal hned při instalaci, karoserie je hliníková a magnetka nechtěla mrcha na střeše držet. Byla tedy umístěná na zadní víko kufru před spoiler. Pro pokusy se jako telemterická data posílalo napětí palubní sítě a teplota, (v první části se měřila teplota v boxu APRS, v druhé části pak teplota výstupního vzduchu za chladičem). V depu byla TH-D7 v kiss + NTB s AGWPE a data se zobrazovala přímo na NTB včetně logování. Mezi tím se průběžně sledovalo aprs.fi a kontrolovalo se, zda nedochází k nějakým anomáliím.
Pravděpodobně s Liborem a Jirkou připravíme nějaký článek včetně fotek na aprs.cz, až rozmrzneme a zpracujeme zalogovaná data. Tímto bych chtěl ostatní poprosit, jestli zaregistrovali dneska t.j. 20.11.2010 od cca 11:00 do 15:00 nějaké anomálie v chování DIGI, aby to sem napsali. Testy probíhaly pod značkou OK1ALX-8.
Díky OK1ALF se nám podařilo získat možnost namontovat tracker do rally speciálu Mitsubishi (4X4 výkon cca 300k), podrobnosti možná později. Cílem pokusů bylo:
- Zjistit, jak se zachová APRS včetně aprs.fi při brutální kadenci posílání majáků
- Ověřit v prostoru reálné RZ při rychlostech okolo 170km/h propustnost a ztrátovost rámců
- Zjistit reálné chování "potuněného" smart beaconingu
- Ověřit chování sestavy, spolehlivost a užitečnost dat pro závodní team
- a další co se namane
V autě byla OT2 + bendix LMH, magnetka - první problém nastal hned při instalaci, karoserie je hliníková a magnetka nechtěla mrcha na střeše držet. Byla tedy umístěná na zadní víko kufru před spoiler. Pro pokusy se jako telemterická data posílalo napětí palubní sítě a teplota, (v první části se měřila teplota v boxu APRS, v druhé části pak teplota výstupního vzduchu za chladičem). V depu byla TH-D7 v kiss + NTB s AGWPE a data se zobrazovala přímo na NTB včetně logování. Mezi tím se průběžně sledovalo aprs.fi a kontrolovalo se, zda nedochází k nějakým anomáliím.
Pravděpodobně s Liborem a Jirkou připravíme nějaký článek včetně fotek na aprs.cz, až rozmrzneme a zpracujeme zalogovaná data. Tímto bych chtěl ostatní poprosit, jestli zaregistrovali dneska t.j. 20.11.2010 od cca 11:00 do 15:00 nějaké anomálie v chování DIGI, aby to sem napsali. Testy probíhaly pod značkou OK1ALX-8.
- OK1TEB
- Posts: 161
- Joined: Wed 25. Mar 2009 23:01:56
- Jméno: Pavel
- Location: JO70MQ - Proseč p/J
- Contact:
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
Čau,
no všiml jsem si vás tady včera, však jste byli nedaleko. Jedinou anomálii, co jsem zaznamenal, byl OK1ALX-8 se symbolem chodce a rychlostí běhu 176 km/h, což mě přišlo celkem podezřelé . No teď mi je to jasné, Mitsubishi je holt Mitsubishi . Dle zdrojových dat auto vysílalo data každých cca 6 sekund. Je to zajímavý pokus. A evidentně se data přenášela v pohodě, ztrátovost moc nevidím.
no všiml jsem si vás tady včera, však jste byli nedaleko. Jedinou anomálii, co jsem zaznamenal, byl OK1ALX-8 se symbolem chodce a rychlostí běhu 176 km/h, což mě přišlo celkem podezřelé . No teď mi je to jasné, Mitsubishi je holt Mitsubishi . Dle zdrojových dat auto vysílalo data každých cca 6 sekund. Je to zajímavý pokus. A evidentně se data přenášela v pohodě, ztrátovost moc nevidím.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|| Pavel ||
|| Pavel ||
- OK1ALX
- Posts: 558
- Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
- Jméno: Libor
- Location: Hostovlice, JN79RU
- Contact:
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
jen pro zajimavost, takhle nejak to vypadalo "po akci" na mape http://aprs.fi/?call=a%2FOK1ALX-8&dt=13 ... 3600&_s=sd
par fotek:
par fotek:
Libor, OK1ALX
- OK1ALX
- Posts: 558
- Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
- Jméno: Libor
- Location: Hostovlice, JN79RU
- Contact:
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
Zitra, tj. 3.12.2011 bude probihat dalsi test, tentokrat ostry pri zavode. Zavod se kona v oblasti Karlik-Roblin a na Chuchelskem zavodisti. Program lze najit zde: http://www.prazskyrallysprint.cz
APRS tracker OT2 je namontovan v Mitsubishi Lancer Evo IX. Pojede pod znackou OK1ALX-8. Budeme opet testovat vysokou cetnost vysilani majaku, vysilani zakladnich telemetrickych dat ktere umoznuje OT2 (teplota, napeti baterie, presnost GPS).
"Hlavni" stan budeme mit v Chuchli v servisni zone. Kdo budete mit chut, prijde se podivat, budeme tam s OK1ALF jiz cca od 7:00. Na poslechu na 433.500, popripade OK0BN ci OK0BNH, viz. majak OK1ALX-7.
Vse lze sledovat pomoci tohoto linku: http://aprs.fi/?lat=49.9690&lng=14.2970 ... a&others=1
Popripade samotne auto: http://aprs.fi/?call=a%2FOK1ALX-8&mt=hy ... 5200&_s=mb
APRS tracker OT2 je namontovan v Mitsubishi Lancer Evo IX. Pojede pod znackou OK1ALX-8. Budeme opet testovat vysokou cetnost vysilani majaku, vysilani zakladnich telemetrickych dat ktere umoznuje OT2 (teplota, napeti baterie, presnost GPS).
"Hlavni" stan budeme mit v Chuchli v servisni zone. Kdo budete mit chut, prijde se podivat, budeme tam s OK1ALF jiz cca od 7:00. Na poslechu na 433.500, popripade OK0BN ci OK0BNH, viz. majak OK1ALX-7.
Vse lze sledovat pomoci tohoto linku: http://aprs.fi/?lat=49.9690&lng=14.2970 ... a&others=1
Popripade samotne auto: http://aprs.fi/?call=a%2FOK1ALX-8&mt=hy ... 5200&_s=mb
Libor, OK1ALX
- OK1ALX
- Posts: 558
- Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
- Jméno: Libor
- Location: Hostovlice, JN79RU
- Contact:
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
Vysledky testovani
Data z prvniho testovani:
Graf Rychlosti Graf teploty Graf napeti Graf nadmorske vysky
udaje z druheho testovani pri Prazskem RallySprintu:
Celkovy pohled na situaci behem celeho dne Samotna eRZeta 1 a 2 eRZeta 6 a 7 na Chuchelskem zavodisti Graf rychlosti Graf teploty Graf napeti Graf nadmorske vysky, jeji vysilani bylo posleze vypnuto
Data z prvniho testovani:
Graf Rychlosti Graf teploty Graf napeti Graf nadmorske vysky
udaje z druheho testovani pri Prazskem RallySprintu:
Celkovy pohled na situaci behem celeho dne Samotna eRZeta 1 a 2 eRZeta 6 a 7 na Chuchelskem zavodisti Graf rychlosti Graf teploty Graf napeti Graf nadmorske vysky, jeji vysilani bylo posleze vypnuto
Libor, OK1ALX
- OK1ALX
- Posts: 558
- Joined: Mon 09. Mar 2009 15:50:19
- Jméno: Libor
- Location: Hostovlice, JN79RU
- Contact:
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
jeste par foto primo z akce:
Libor, OK1ALX
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
Při sobotním testování na Pražském rallysprintu jsme hned využili APRS v praxi. Na RZ3 (5x okruh na závodišti) došlo po jednom doskoku k utržení gumových závěsů výfuku a výfuk spadl do kevlarového krytu spodku vozu. Kevlar se rozpálil a začal doutnat. Na horizontu, na který jsme viděli, to vypadalo, jakoby spodek auta hořel (kevlar byl rozžhavený, že svítil). Auto v klidu dojelo RZ a vyjelo ze závodiště. Mechanici chtěli obíhat celé závodiště a hledat auto, ale stačilo se podívat do mapy a přesně věděli kam jít, kde auto stojí
Jirka, OK1ALF
-
- Posts: 100
- Joined: Mon 24. May 2010 23:18:21
- Jméno: Martin
- Location: Inferno ->JN89OD
- Contact:
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
Celej pokus se mě libí, akorát mě zarazilo magnetka při 170km/h ? není to trošičku nebezpečné?
Jinak pěkné celé ..jen tak dál
Jinak pěkné celé ..jen tak dál
Nikdy nemůžete vyhrát hádku s blbcem, nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
Vzhledem k tomu, že jsme auto dostali k dispozici vždy těsně před akcí, tak jsme to řešili magnetkou. První test proběhl tak, že jsme auto viděli až v den konání testu a pro druhý test jsme montovali sice večer předem, ale také narychlo. Pokaždé se jednalo o jiné auto a podmínkou bylo žádné vrtání, či jiné poškození.
Magnetka měla pořádný magnet a za celou dobu se ani nehla
Pokud by se jednalo o nějakou trvalejší akci, tak by se pochopitelně volila jiná anténa, tady to bylo pouze pro zkoušení, tzn. namontovat / vymontovat a nic dál
Pro letošní sezónu bychom chtěli pokračovat, ale zatím není nic dohodnuto....
Magnetka měla pořádný magnet a za celou dobu se ani nehla
Pokud by se jednalo o nějakou trvalejší akci, tak by se pochopitelně volila jiná anténa, tady to bylo pouze pro zkoušení, tzn. namontovat / vymontovat a nic dál
Pro letošní sezónu bychom chtěli pokračovat, ale zatím není nic dohodnuto....
Jirka, OK1ALF
-
- Posts: 100
- Joined: Mon 24. May 2010 23:18:21
- Jméno: Martin
- Location: Inferno ->JN89OD
- Contact:
Re: Stress test APRS - pokus instalace do závodního speciálu
OK1ALF wrote:Vzhledem k tomu, že jsme auto dostali k dispozici vždy těsně před akcí, tak jsme to řešili magnetkou. První test proběhl tak, že jsme auto viděli až v den konání testu a pro druhý test jsme montovali sice večer předem, ale také narychlo. Pokaždé se jednalo o jiné auto a podmínkou bylo žádné vrtání, či jiné poškození.
Magnetka měla pořádný magnet a za celou dobu se ani nehla
Pokud by se jednalo o nějakou trvalejší akci, tak by se pochopitelně volila jiná anténa, tady to bylo pouze pro zkoušení, tzn. namontovat / vymontovat a nic dál
Pro letošní sezónu bychom chtěli pokračovat, ale zatím není nic dohodnuto....
TTJ, ale každopádně pěkné
Nikdy nemůžete vyhrát hádku s blbcem, nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests